  • 1. Data: 2002-03-05 09:23:00
    Temat: ? Sprzedaż działalności gospodarczej ?
    Od: "wojtekca" <w...@h...com>

    Dzień dobry,

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Prowadzę działalność gospodarczą zatrudniając 1 pracownika.
    Z powodu wyjazdu za granicę planuję pozbycie się firmy/działalności
    gospodarczej.
    Jak to uczynić w jak najkrótszym czasie? Jakie są procedury?

    Oto kilka szczegółow:
    Jestem dostawcą dostępu do Internetu.
    Firma prosperuje dobrze, posiadając płynność finansową, określone zyski,
    stale poszerzając grono klientów.
    Posiadam wszelkie zezwolenia, wpisy i działalność jest w 100% legalna i
    oficjalna.
    Posiadając umowy z klientami, stałe comiesięczne wpływy oraz dający się
    określić przyrost zysków.

    Otrzymałem propozycję włączenia swojego majątku/urządzeń do Sp. z o.o. i
    uzyskanie jednostek udziałowych oraz miejsca w zarządzie. Tutaj pojawiają
    się moje wielkie wątpliwości.
    Wyjeżdżam za granicę na stałe i nie interesuje mnie miejsce w zarządzie,
    oraz jakakolwiek odpowiedzialność za poczynania spółki.
    O ile przychody, koszty i zyski da się łatwo określić, tak nie wiem jak
    powinienem podejść do oszacowania wartości firmy.
    Urządzenia i sprzęt to zaledwie ok. 30% wartości firmy jeśli nie mniej. Poza
    tym sprzęt zakupiony rok temu nie ma już takiej wartości.
    Jak ocenić rynkową wartość firmy? Same zezwolenia na budynki mieszkalne,
    które posiadam są bezcenne ;-)
    Co jako osoba prowadząca działalność gosp. muszę uczynić, aby firmę sprzedać
    i zakończyć działalność?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

    Z pozdrowieniem,
    Wojciech Wrona

  • 2. Data: 2002-03-06 06:58:04
    Temat: Re: ? Sprzedaż działalności gospodarczej ?
    Od: d...@w...sobie.to

    wojtekca <w...@h...com> wrote:

    > O ile przychody, koszty i zyski da się łatwo określić, tak nie wiem jak
    > powinienem podejść do oszacowania wartości firmy.

    Z praktyki - realna cena gratow + przychody za nastepne 3 miesiace.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    15. Buy a plant. Sleep with it at night. Talk to it. After a few