  • 11. Data: 2004-03-12 06:34:06
    Temat: Re: Spolka jawna wspolnikiem sp. z o.o. _ PILNE
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/11/2004 8:28 PM, Fakirek wrote:

    [...]
    > No to wiem, chociaz firma nie musi zawierac nazwisk wszytskich wspolnikow,
    > moze zawierac nazwe (nazwisko) jednego. (Chyba sie nie myle).
    > Jednak to nie zmienia faktu, ze spolka jako taka (jako spolka) moze kupowac
    > i zbywac itd... wiec nie rozumiem co sad ma na mysli. Niestety niewiele
    > wiecej wiem - nie mam jeszcze uzasadnienia (to sprawa kogos bliskiego),
    > wtedy zobacze na co sad sie powolal....

    Art. 151. [Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością] § 1. Spółka z
    ograniczoną odpowiedzialnością może być utworzona przez jedną albo
    więcej osób w każdym celu prawnie dopuszczalnym, chyba że ustawa stanowi
    inaczej.

    Tego tematu akurat nie przerabiałem - ale gdyby to zależało od mojej
    decyzji, to udziałowcem z o.o. mogłaby być jedynie osoba fizyczna lub
    prawna - więc s.j. jako wspolnicy, ale nie firma.

    Cytowany:

    Art. 8. [Spółka osobowa] § 1. Spółka osobowa może we własnym imieniu
    nabywać prawa, w tym własność nieruchomości i inne prawa rzeczowe,
    zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywana.

    Może nabywać, pod warunkiem, że są do kupienia - jeżeli przyjdziesz to
    kogos z walizką pieniędzy i powiesz, że chcesz kupić jego żonę, to nie
    znaczy, że ci ja sprzeda.

    Pzdr: Catbert

  • 12. Data: 2004-03-13 23:57:18
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > decyzji, to udziałowcem z o.o. mogłaby być jedynie osoba fizyczna lub
    > prawna - więc s.j. jako wspolnicy, ale nie firma.

    Kazda osoba= os. prawna, fizyczna albo tzw. ulomne os. prawne jak np.spolka
    jawna.
    Ale juz przy sp. cywilnej - zgoda, tylko jej wspolnicy.

    NoMAD