    From: "skrzypas" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek.
    Date: Thu, 8 Jan 2004 22:11:11 +0100

    Witam.

    Bardzo proszę o wyjaśnienie. Mam kilka wątpliwości dotyczących sprawy
    związanej ze smiercia mojego brata. Ale do rzeczy i po koleji.

    Mój brat ożenił sie i z pierwszego małżeństwa ma syna. Poźniej nastapił
    rozwód i cywilny i kościelny. Ożenił sie po raz drugi - z drugiego
    małżeństwa ma drugiego synka. Wraz z drugą żoną kupili mieszkanie zaciagajac
    kredyt hipoteczny. Niestety, niedawno mój brat zginął w wypadku,
    pozostwiając żonę z synkiem. :(

    według moich domysłów sprawa wyglada nastepująco - ( bardzo proszę o
    poprawienie o ile sie myle)

    1. Do obecnego mieszkania nie mają żadnych praw spadkowych 1 żona i 1 syn. A
    to dlatego, bo kupywane było w "trakcie" trwania 2 małżeństwa. I nie stanowi
    żadnej spuścizny po 1 małżeństwie.

    2. Prawo do mieszkania mają: 50% obecna żona. Pozostałe 50% dzieli sie
    ponownie na obecną żonę i dziecko - czyli koniec końców - 75% należy do
    obecnej żony a 25% dla syna z drugiego małżeństwa.

    3. Na mieszkaniu ciąży kredyt hipoteczny - spłacał go do tej pory ojciec w
    imieniu brata. I tak na 99% mieszkanie oddamy dla żony brata, aczklowiek
    istnieje obawa, że pierwsza żona brata będzie sie "biła" o spadek. Dlatego
    zaproponowałem, aby obecna zona "zrzekła" sie notarialnie praw do
    mieszkania. Nie wiem tylko czy taki manewr ma sens.

    To tyle na początek - pewnie poźniej może powstać kilka innych pytań. Bardzo
    proszę o poradę, czy dobrze myslę czy sie myle.

    pozdr.
    Skrzypas