eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSłup na działce - Służebność gruntowa na rzecz przedsiębiorstwa? › Słup na działce - Służebność gruntowa na rzecz przedsiębiorstwa?
    From: "Michał Krzykacz" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Słup na działce - Służebność gruntowa na rzecz przedsiębiorstwa?
    Date: Sat, 14 Apr 2007 19:59:36 +0000 (UTC)

    Witam, po pierwsze, nie wiem czy przypadkiem nie jest to NTG, ale może
    pomożecie ,pls.
    Chodzi o zakup działki budowlanej niedawno utworzonej poprzez podział gruntów
    (kiedyś pole) zgodnie z nowym planem zagospodarowania przestrzennego.
    Działka oczywiście jest atrakcyjna cenowo, dlatego się nad nią zastanawiam.

    Do rzeczy: na działce jest słup średniego napięcia i przewody biegną nad
    działką w taki sposób, że pewnie w warunkach zabudowy byłyby tak drastyczne
    ograniczenia, że może nie byłoby sensu czegokolwiek tam postawić (minimalna
    odległość od linii średniego napięcia to 8 metrów). Sam słup to nie problem,
    ale linia tak. Czy przy założeniu, że słup stoi tam mniej niż 20 lat jest
    szansa na to, że zakład energetyczny usunie tą całą instalację i "wstawi" ją w
    nowo wydzieloną drogę przy działce w ziemi?
    Dodam, że w pewnym momencie przebiegu linii, już daleko za omawianą działką,
    przewodów nie ma i ponoć ktoś wywalczył w sądzie przeniesienie instalacji
    (włożyli kable w ziemię), nie wiem na ile jest to prawda.

    W tym artykule znalazłem niepokojące informacje, że może jednak nie warto się
    w to ładować: http://tiny.pl/d7xs

    Dzięki za wszelkie sugestie, pozdrawiam, mk.