    From: "mleczarz" <s...@w...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Schizofremia
    Date: Tue, 18 Mar 2003 09:46:00 +0100

    Witam
    Proszę o radę w następującej sprawie.
    W bloku w którym mieszkam mam sąsiadkę która choruje na schizofremię. Pani
    ta jakieś trzy razy w roku podczas ataków choroby wychodzi z samego rana na
    osiedle i chodzi sobie po uliczkach patrząc się na inne osoby takim wzrokiem
    jakby ktoś conajmniej "zabił jej rodzinę"... Do tej pory, oprócz wyrzucania
    z balkonu szafek, telewizora i innych rzeczy i ów tego chodzenia za ludzmi,
    nic więcej się nie wydarzyło, lecz dzieci z podwórka boją się tej kobiety.
    Kilkakrotne zwracanie uwagi rodzinie nie przynosi rezultatów, zawsze mówią
    że mama nie chce brać tabletek i w czasie gdy oni są w pracy nie mogą jej
    przypilnować. Osobiście mi to nie przeszkadza, lecz jak już wspomniałem małe
    dzieciaki nie chcą wychodzić na dwór gdy chora sąsiadka spaceruje po całym
    osiedlu. Czy można jakoś temu zaradzić? Nie chodzi mi o jakieś ostateczne
    środki i proszę o radę co powinniśmy, jako rodzice tych dzieci zrobić.
    Jeszcze raz nadmieniam że rozmowy z rodziną tej Pani nie przyniosły nigdy
    rezultatu.

    Pozdrawiam

    mleczarz