    From: "Walhalla" <Indygo$2...@v...pl- skasuj $>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozwód i nazwisko po nim.
    Date: Sun, 8 Apr 2007 14:11:27 +0200

    Witam.
    Mam taki oto problem.
    Z żoną zamierzamy wziąć rozwód.
    Ze związku mamy synka.
    Ja chcę aby żona po rozwodzie powróciła do swojego panieńskiego nazwiska.
    (skoro nie chce mnie to po co jej moje nazwisko????)
    Niestety żona upiera się przy tym że, jesli wróci do swojego panieńskiego
    nazwiska to razem z synem.
    Szukałem w kodeksach i wiem że synowi nie może zmienić nazwiska na swoje
    panieńskie bez zmojej zgody.
    Jeśli jestem w pełni praw rodzicielskich - a jestem.
    Wobec tego żona jak twierdzi nie ma zamiaru zmieniać nazwiska i pozostać ma
    zamiar przy moim.
    Czy jest jakiś prawny sposób abym ją mógł pozbawic swojego nazwiska?? Czy
    może do tego "zmusić" sąd przy rozwodzie??
    Wiem że to śmieszny problem- nazwisko. Ale np. nie chcę aby po rozwodzie
    była ona łączona z moją osobą, jako krewna itp itd...