  • 1. Data: 2003-08-06 20:34:57
    Temat: Rozwód ??
    Od: "Torens" <t...@o...pl>

    Mam takie pytanie jak napisac pozew rozwodowy ??
    Co trzeba napisac i gdzie zlozyc ??

    wszelkie info prosze kierowac na e-mail t...@o...pl

  • 2. Data: 2003-08-06 22:22:09
    Temat: Odp: Rozwód ??
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Torens <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bgropi$l01$...@n...onet.pl...
    > Mam takie pytanie jak napisac pozew rozwodowy ??
    > Co trzeba napisac i gdzie zlozyc ??

    piszesz do sądu okregowego w ,ktorego okręgu małzonkowie mieli ostatnie
    wspolne zamieszkiwanie,jesli choc jedno w tym okregu przebywa jesli brak
    takiej podstawy wlasciwym jest sad okregowy miejsca zam. strony pozwanej a
    gdy brak i tej podstawy sad miejsca zam.powoda

    np.
    adres: Sad Okregowy w ..... I wydzial cywilny

    Powód: osoba wnosząca
    Pozwany:osoba pozwana
    Pozew o rozwod
    wnosze o:
    1/rozwiazanie malzenstwa Alicji Kowalskiej z Krzysztofem Kowalskim
    ,zawartego w dni 1 kwietnia 1984r.w , Urzedzie Cywilnym w Krakowie,nr aktu
    małżenstwa ...../1984 ,przez rozwód-z wylacznej winy pozwanego
    2/powierzenie powodce Alicji Kowalskiej wykonywanie władzy rodzicielskiej
    nad malol. Anna Kowalska ,urodz. dzien-miesiac-rok,z równoczesnym
    zapewnieniem pozwanemu uprawnienia do wspoldecydowania o kierunku
    ksztalcenia córki
    3/zobowiazanie pozwanego do ponoszenia kosztow utrzymania i wychowania corki
    Anny Kowalskiej w kwocie 500zl,. miesiecznie ,platnej do rak powodki do dnia
    10 kazdego miesiaca z gory, z ustawowymi odsetkami od dnia opoznienia w
    platnosci kazdej raty,obciazajac powodke pozostalymi kosztami utrzymania
    dziecka oraz osobistymi staraniami o jego wychowanie
    4/zabezpieczenie powodztwa przezz zobowiazanie pozwanego /imie i nazwisko/do
    uiszczenia na rzecz malol.Anny ...... przez czas trwania procesu kwot po 500
    zl.miesiecznie ,platynch do rak matki Alicji ....do dnia 10 kazdego miesiaca
    z gory
    5/nadanie wyrokowi w czesci zasadzajacej alimenty rygoru natychmiastowej
    wykonalnosci
    6/zasadzenie od pozwanego na rzecz powodki kosztow procesu wedlug norm
    przepisanych

    UZASADNIENIE
    rozwinac kazdy powyższy pkt., podpisac kazdy egz. pozwu
    w 3 egz. 2 do sądu jeden dla siebie , akt zawarcia zw.malz. akty
    ur.dziecka/dzieci,zaswiadczenie o dochodach

    ponadto w pkt. mozna tez wnioskowac o zwolnienie od kosztow w czesci badz w
    calosci

    Sandra