  • 11. Data: 2003-01-27 18:23:12
    Temat: Re: Rozpowszechnianie wizerunku np. Hitlera
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Wydaje mi się, że wykonanie takiego odlewu nie powinno naruszać żadnej
    ustawy. Na zdrowy rozsądek, to zdjęcie też jest podobizną, a nikt nie zamyka
    wydawców podręczników do Historii (w każdym zdjęci Hitlera znajdziesz).

    Przestępstwem, to może być ewentualnie wykorzystanie tego do propagowania
    faszyzmu, no ale nawet gdyby tak się stało, pociąganie do odpowiedzialności
    wykonawcy wizerunku byłoby - w mojej ocenie - niedopuszczalnym sposobem
    interpretacji prawa. Przecież nie wykonujesz tego, by cokolwiek propagować.

    Moim zdaniem zahaczyłbyś o paragraf, gdybyś na popiersiu umieścił napis,
    pochwalający faszyzm. Samo popiersie możesz robić do woli, o ile tylko
    znajdzie się nabywca - choćby szkoły, by wykorzystać to jako pomoc naukową.
    Zresztą tak to zakwalifikuj na fakturze, a co z tym później zrobi nabywca,
    to co Cię obchodzi. Może składać temu popiersiu hołd, albo obrzucić go
    jajkami i pomidorami. Jego sprawa.

  • 12. Data: 2003-01-28 06:14:49
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)