  • 1. Data: 2009-01-22 14:20:04
    Temat: Rozdawanie pieniędzy :)
    Od: ajuzo <a...@o...pl>

    Witam

    Jestem osobą fizyczną, zarabiam na smsach premium.

    Myślę nad stworzeniem nowego serwisu w którym dzieliłbym się
    z użytkownikami pieniędzmi jakie zarobię. Z jednego smsa miałbym 0.35gr
    a użytkownikom dawałbym 0.10gr. Mam podpisaną umowę z firmą która
    obsługuje płatności. Czy muszę podpisywać umowę z każdą osobą której
    chcę dać pieniądze? Czy można w ogóle rozdawać ludziom pieniądze bez
    podpisywania umowy lub ponoszenia dodatkowych opłat?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-22 21:11:39
    Temat: Re: Rozdawanie pieniędzy :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ajuzo" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dać pieniądze? Czy można w ogóle rozdawać ludziom pieniądze bez
    > podpisywania umowy lub ponoszenia dodatkowych opłat?

    Przyznam, ze nie za bardzo rozumiem, na czym ów zarobek polega, ale odnoszę
    wrażenie, ze stworzenie takiego serwisu będzie Cię obligować do
    zarejestrowania działalności gospodarczej.

  • 3. Data: 2009-01-22 21:26:34
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    ajuzo pisze:

    > Czy muszę podpisywać umowę z każdą osobą której
    > chcę dać pieniądze? Czy można w ogóle rozdawać ludziom pieniądze bez
    > podpisywania umowy lub ponoszenia dodatkowych opłat?

    Można, ale IMHO osoba obdarowana powinna wypełnić stosownego
    PIT-a i (o ile nie jest to najbliższa rodzina) uiścić podatek.

  • 4. Data: 2009-01-22 22:15:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Cubus napisał/a:

    > Można, ale IMHO osoba obdarowana powinna wypełnić stosownego
    > PIT-a i (o ile nie jest to najbliższa rodzina) uiścić podatek.

    Masz rację. A tak w ogóle czy to wszystko opłaca się dla 35 groszy?

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-01-23 10:22:50
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "ajuzo" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Jestem osobą fizyczną, zarabiam na smsach premium.

    jak kazdy czlowiek, pytanie czy prowadzil DG bo przy pobeiraniu (regularnym)
    platnosci musisz

    --
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez
    rejestracji !

  • 6. Data: 2009-01-25 00:22:22
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Przyznam, ze nie za bardzo rozumiem, na czym ów zarobek polega, ale
    > odnoszę wrażenie, ze stworzenie takiego serwisu będzie Cię obligować do
    > zarejestrowania działalności gospodarczej.

    No jak to na czym? Przecież to oczywiste:

    Użytkownicy wysyłają SMSy premium z komórek swoich pracodawców (warunek:
    nie są bezpośrednio rozliczani z tych kosztów), a kasę odbierają do
    prywatnej kieszeni.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2009-01-25 10:41:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości
    > No jak to na czym? Przecież to oczywiste:
    > Użytkownicy wysyłają SMSy premium z komórek swoich pracodawców (warunek:
    > nie są bezpośrednio rozliczani z tych kosztów), a kasę odbierają do
    > prywatnej kieszeni.

    Jeśli to prawda, to pytający łapie się na pomocnictwo do oszustwa, zaś
    uczestnicy zabawy na główny zarzut. Faktycznie, rejestrowanie takiej
    działalności nie jest zatem najlepszym pomysłem.

  • 8. Data: 2009-01-25 12:34:33
    Od: ajuzo <a...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > uczestnicy zabawy na główny zarzut. Faktycznie, rejestrowanie takiej
    > działalności nie jest zatem najlepszym pomysłem.

    Trochę poniosła Cię wyobraźnia :) ktoś kto miałby prowadzić sugerowaną
    przez Ciebie działalność musiałby mieć wielu takich pracowników
    wysyłających smsy na nr premium żeby to się opłacało, mam na myśli wiele
    tysięcy. Nie sądzę też żeby pracodawca tego nie zauważył :) przecież na
    bilingu ewidentnie widać duży koszt smsów z których nie dałoby się
    wytłumaczyć. Więc Twój pomysł jest mocno naciągany i niewykonalny.

    Moja działalność jest w pełni legalna. W swoim pytaniu nie podałem w
    jaki sposób zarabiam, więc nie wiem skąd od razu wietrzycie oszustwo :)

    Takie portale chociażby jak ceneo.pl rozdają po 0.10gr za kliknięcie
    w ich banner, mój system działa na podobnej zasadzie.

    A pytanie brzmiało czy mogę oddać komuś część moich zysków? Wydaje mi
    się, że wystarczyłoby zrobić regulamin i umieścić w nim, że osoba
    otrzymująca ode mnie pieniądze powinna dodać ja do swojego rocznego
    dochodu i uiścić odpowiedni podatek.

  • 9. Data: 2009-01-25 13:49:32
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > bilingu ewidentnie widać duży koszt smsów z których nie dałoby się
    > wytłumaczyć. Więc Twój pomysł jest mocno naciągany i niewykonalny.

    Wykonalny. Dokładnie w ten sposób działały w latach 90-tych telefony
    0700 - były zarówno sex-linie, jak i takie, które oferowały właśnie
    różne modele prowizyjne, np. 10 zł za rejestrację i ileś tam
    wydzwonionych minut.

    I to działało - głównie dzwonili ludzie w porach nocnych, np.
    ochroniarze, czy inni pracujący wieczorem/nocą.

    > Moja działalność jest w pełni legalna. W swoim pytaniu nie podałem w
    > jaki sposób zarabiam, więc nie wiem skąd od razu wietrzycie oszustwo :)

    Stąd, że nie potrafię sobie wyobrazić modelu biznesowego opartego na
    takich prowizjach, a skutecznego w takiej małej skali. To po prostu
    śmierdzi małym polaczkiem kombinującym, jakby tu na lewo zarobić.

    > Takie portale chociażby jak ceneo.pl rozdają po 0.10gr za kliknięcie
    > w ich banner, mój system działa na podobnej zasadzie.

    Ale oni mają:
    - full użytkowników, a więc efekt skali
    - dobry marketing
    - spore rezerwy kasy

  • 10. Data: 2009-01-25 15:10:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Trochę poniosła Cię wyobraźnia :) ktoś kto miałby prowadzić sugerowaną
    > przez Ciebie działalność musiałby mieć wielu takich pracowników
    > wysyłających smsy na nr premium żeby to się opłacało, (...)

    Napisałem "jeżeli to prawda". nie ja wymyśliłem ten proceder.