    From: Piotr Turek <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rękojmia - czy dotyczy
    Date: Sat, 14 Aug 2004 18:03:14 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@ip--z-ber.gl.digi.pl

    Cześć, na tej grupie jestem nowy więc sie od razu przedstawię :)
    Piotr Turek z Gliwic

    Mam pytanie do osób znających obecne przepisy dotyczące rękojmi i gwarancji.
    Jakiś czas temu kupiłem aparat (cyfrowy), kilka miesięcy później
    dokupiłem do niego kartę pamięci (w tym samym sklepie). Karta po jakimś
    czasie padła, dałem do wymiany/naprawy gwarancyjnej, otrzymałem nową,
    ale innej firmy (o tej samej pojemności). I tu pojawiły sie schody.
    Okazało się że aparat nie czyta tej karty! Sądziłem że padł więc dałem
    go do sprawdzenia do serwisu (na podstawie gwarancji). Serwis odesłał
    aparat razem z informacją że ten model działa tylko z kartami
    określonych producentów.
    Z tego co zrozumiałem z przepisów dotyczących rękojmi jest to wada
    ukryta (podczas zakupu aparatu sprzedawca nawet słowem nie wspomniał iż
    jestem ograniczony do kart określonych producentów, w instrukcji obsługi
    zarówno polskiej jaki angielskiej nie było na ten temat ani słowa,
    jedyne informacje dotyczące kart to tabela określająca ilość zdjęć na
    karcie o określonej pojemności, oraz typowa informacja że aparat działa
    tylko z kartami SD), informację iż wymagane są karty tylko określonych
    producentów otrzymałem do ręki dopiero po 10 miesiącach od daty zakupu
    (właśnie przy okazji reklamowania aparatu).
    Czy w związku z tym mogę zażądać od sprzedającego zwrotu pieniędzy
    (oczywiście oddam im aparat) lub wymiany na inny model za podobną cenę
    (oczywiście tym razem bez takiego ograniczenia)?

    Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    Piotr Turek