  • 1. Data: 2009-08-07 12:31:04
    Temat: Reklamacja zarowek
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Witam!

    W jaki sposob przeprowadzic reklamacje zarowki, ktora dziala mniej godzin,
    niz powinna zgodnie z zalaczona informacja?

    Sprawa wydaje sie dosc prosta, jesli reklamacja bedzie jednorazowym
    incydentem, a zarowka byla wlaczona przez caly czas od daty zakupu - dosc
    prosto udokumentowac, ze swiecila krocej niz powinna, i ze to jest ta sama,
    co na rachunku.

    Co jednak zrobic, jesli zarowka uzywana byla tylko kilka godzin na dobe,
    dzialala lacznie mniej godzin niz powinna, ale od daty zakupu minelo wiecej
    czasu, niz jest przewidywanego czasu dzialania zarowki?

    Co zrobic, jesli kolejne kupowane w danym miejscu zarowki swieca krocej niz
    powinny? Bedzie wiele reklamacji, wiele zarowek, wiele rachunkow za nie i
    podejrzenie, ze reklamowane sa stare, zuzyte zarowki jako nowe, wadliwe.

    Dzieki i pozdrawiam,

    OT:

    W ogole znacie jakiegos wiarygodnego producenta zarowek? Kupuje rozne marki
    i zawsze swieca 1/2 - 2/3 tego, co powinny. Uzywam sporo i wychodza niemale
    kwoty na tym szwindlu.

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2009-08-07 12:33:32
    Temat: Re: Reklamacja zarowek
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jan-xx napisał(a):

    [...]

    > W ogole znacie jakiegos wiarygodnego producenta zarowek? Kupuje rozne marki
    > i zawsze swieca 1/2 - 2/3 tego, co powinny. Uzywam sporo i wychodza niemale
    > kwoty na tym szwindlu.

    Zaczałbym od skontrolowania napięcia w sieci.

    j.

  • 3. Data: 2009-08-07 12:38:21
    Od: "u" <...@w...yz>

    Uzytkownik "Jan-xx" <j...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > W jaki sposob przeprowadzic reklamacje zarowki, ktora dziala mniej godzin,
    > niz powinna zgodnie z zalaczona informacja?

    A jakaz jest ta informacja?
    Zarówka ma srednia trwalosc 1000 godzin przy napieciu znamionowym.
    Znaczy to tylko tyle, ze jedna moze swiecic 0h a druga 2000h i srednia sie
    zgadza.
    Co chcesz reklamowac?

  • 4. Data: 2009-08-07 12:49:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "u" <...@w...yz> napisal w wiadomosci

    > Znaczy to tylko tyle, ze jedna moze swiecic 0h a druga 2000h i srednia sie
    > zgadza.

    Ciekawe, czy w tym drugim przypadku (2000 h) autor watku rowniez chcialby
    skladac reklamacje...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-08-07 12:55:46
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    > W ogole znacie jakiegos wiarygodnego producenta zarowek? Kupuje rozne
    > marki i zawsze swieca 1/2 - 2/3 tego, co powinny. Uzywam sporo i
    > wychodza niemale kwoty na tym szwindlu.

    Ja kupuje;, s'wietlówki energooszcze;dne firmy Osram deklarowana z.ywotnos'c'
    to 6lat z gwiazdka; a realnie 6000h czyli 250 dni cia;g?ego s'wiecenia.
    Gwarancja producenta to 3lata i kilkakrotnie z niej korzysta?em bez
    z.adnych problemów.
    S'wietlówki kupowa?em i oddawa?em na gwarancje; w Castoramie

  • 6. Data: 2009-08-07 12:58:59
    Od: "u" <...@w...yz>

    > Ciekawe, czy w tym drugim przypadku (2000 h) autor watku rowniez chcialby
    > skladac reklamacje...

    Jakiś nawiedzony prawnik mógłby wpaść na pomysł dwuletniej gwarancji,
    rękojmi na żarówki i zwrotu za fatygę. Dostawcy tanich żarówek poszliby z
    torbami.
    Nierozróżnianie "zwykłych żarówek", halogenowych od świetlówek, LED, itd.
    nie ma znaczenia.

  • 7. Data: 2009-08-07 12:59:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    u pisze:

    > Jakiś nawiedzony prawnik mógłby wpaść na pomysł dwuletniej gwarancji,
    > rękojmi na żarówki i zwrotu za fatygę.

    Czyli tak jak z butami? ;)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-08-07 13:04:34
    Od: "u" <...@w...yz>

    > Czyli tak jak z butami? ;)

    Zapewne.
    Problemem sprzedawcy jest znikoma cena żarówki i marny zarobek na sztuce.
    Niebawem zostaną przymusowo zamienione na ekologiczne, drogie świetlówki i
    zawracacze dupy będą ukontentowani.

  • 9. Data: 2009-08-07 13:08:41
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

> [...]
    > Zarówka ma srednia trwalosc 1000 godzin przy napieciu znamionowym.
    > Znaczy to tylko tyle, ze jedna moze swiecic 0h a druga 2000h i srednia sie

    1. http://www.thelightbulbcompany.co.uk/product/Par38Hi
    Spot120.html . Druga
    od gory. Na stronie pisze: "Average Rated Life 2500 hrs". Na pudelku pisze:
    "Lamp Life: 3000h". Mialem takie 4, ktore swiecily non stop i popalily sie
    po 1500 - 1700 godzinach.

    2. Osram Halopar 16, 35w. Na pudelku narysowany jest symbol zarowki, a na
    nim napisane "2000 h". Mialem takich z 10. Zadna nie wytrzymala wiecej niz
    1200h.

    Jesli z napieciem wszystko w porzadku (do sprawdzenia, co zaproponowal
    januszek), to chyba mozna juz na moim przypadku powiedziec, ze cos nie tak z
    ta statystyka?

    Chcialbym reklamowac wadliwy produkt, ktory dzialal krocej niz powinien.
    Chyba, ze ta statystyka to pic na wode, zeby nikt nie mogl sie czepic.

    --
    Jan-xx

  • 10. Data: 2009-08-07 13:09:23
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Jan-xx napisał:
> [...]

    > W ogole znacie jakiegos wiarygodnego producenta zarowek? Kupuje rozne
    > marki i zawsze swieca 1/2 - 2/3 tego, co powinny. Uzywam sporo i

    Jakbyś używał ciągle przy napięciu znamionowym to pewnie by świeciły
    tyle ile deklarowano, ale każde ich wyłączenie skraca żywotność, tak jak
    i większe napięcie i odwrotnie niższe napięcie wydłuża żywotność.
    Jakbyś użył naszych żarówek 220v w kraju gdzie jest 110v to byś był
    zdziwiony ich 10 krotnie dłuższą trwałością.

    Nie widzę przeszkód w reklamowaniu w ciągu 6 miesięcy jako niezgodność z
    umową, to problem sklepu żeby uzasadnić wtedy odmowę uznania reklamacji
    i jego problem jak sobie oznacza towar w celu jednoznacznej
    identyfikacji i powiązania sprzedawanych serii z datami. (chyba że
    znacie wyłączenie żarówek z ogólnych zasad tak jak ma to miejsce np. dla
    żywności i innych produktów łatwo psujących się)