  • 1. Data: 2004-01-06 22:06:03
    Temat: zwrot kosztow pogrzebu
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    6 lat temu oplacilem pewnemu czlowiekowi koszty pogrzebu. Nikt z jego
    rodziny nie chcial sie wtedy ujawnic.
    Pare dni temu pewna osoba nabyla po nim spadek w calosci- orzeczeniem sadu.
    Czy moge od niej zarzadac zwrotu kosztow owczesnego pogrzebu + ustawowe
    odsetki?
    A wiec czy Art. 922 § 3.moze miec zastosowanie i poniesione przeze mnie
    koszty sa nabytymi przez te osobe dlugami w ramach spadku?

  • 2. Data: 2004-01-06 23:05:02
    Temat: Re: zwrot kosztow pogrzebu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RW" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem jak najbardziej tak. Musisz tylko udowodnić te koszty. Jeśli
    masz rachunki to powinien Ci zwrócić. Zresztą zwrotu dokonuje też ZUS, o
    ile tamten był ubezpieczony i mogłeś się do ZUS zwrócić z tymi rachunkami.

  • 3. Data: 2004-01-07 12:04:11
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
> [...]
    > ile tamten był ubezpieczony i mogłeś się do ZUS zwrócić z tymi rachunkami.

    Ale czy ta sprawa(koszty pogrzebu) sie nie przeterminowala?
    Mam rachunki ale pogrzeb byl az 6 lat temu!
    Uwaga: ten pogrzeb mial nienaturalnie wysokie koszty. Bo oprocz pochowku
    wchodzilo w gre sprowadzenie zwlok z innego kraju.

    Teraz wiem jeszcze o tym, ze istnieje matka tego czlowieka.
    Ale jej nie chcialbym ruszac. Wiem jednak, ze ktos nabyl spadek w calosci
    (wprost) po tym czlowieku kilka tygodni temu. O matce, ze nabyla spadek -
    nie ma mowy.

  • 4. Data: 2004-01-07 18:26:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Uwaga: ten pogrzeb mial nienaturalnie wysokie koszty. Bo oprocz pochowku
    > wchodzilo w gre sprowadzenie zwlok z innego kraju.

    Nie widzę powodu, by było w tym wypadku inne przedawnienie, niż ustawowe
    10 lat, więc raczej się nie przedawniło to roszczenie.

> [...]
    calosci
    > (wprost) po tym czlowieku kilka tygodni temu. O matce, ze nabyla

    No to uderz do tego kogoś. Jak się okaże, że matka też odziedziczyła, to
    możesz tego od niej nie żądać. W końcu to Twoje pieniądze i Twoja sprawa.

  • 5. Data: 2004-01-08 09:06:33
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > możesz tego od niej nie żądać. W końcu to Twoje pieniądze i Twoja sprawa.

    Tak na moj "chlopski rozum" to "koszty pogrzebu" dzidzicza spadkobiercy..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-01-08 11:12:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Tak na moj "chlopski rozum" to "koszty pogrzebu" dzidzicza
    spadkobiercy..

    Jak najbardziej. Ale inicjujący ten wątek jest w tym wypadku wierzycielem,
    tak więc może, ale nie musi chcieć tych pieniędzy.

  • 7. Data: 2004-01-09 12:25:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Jak najbardziej. Ale inicjujący ten wątek jest w tym wypadku wierzycielem,
    > tak więc może, ale nie musi chcieć tych pieniędzy.

    Problem tylko czy moze chcec od JEDNEGO ze spadkobiercow ?

    Pomijam czy moze domagac sie od jednego z wierzycieli,
    chodzio to czy ten jeden nie moze domagac sie od reszty...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-01-09 20:04:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Problem tylko czy moze chcec od JEDNEGO ze spadkobiercow ?
    >
    > Pomijam czy moze domagac sie od jednego z wierzycieli,
    > chodzio to czy ten jeden nie moze domagac sie od reszty...

    To zależy od tego, czy już doszło do nabycia spadku. Przed nabyciem jest
    to zobowiązanie solidarne, a więc byłoby tak jak piszesz. Po nabyciu od
    każdego może domagać się stosownej części. Czyli jest matka z tym drugim
    dziedziczą po 50%, to może poniechać żądania od matki i dostanie 50% od
    tego drugiego.

  • 9. Data: 2004-01-13 10:13:10
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    "Robert Tomasik"
> [...]
    > każdego może domagać się stosownej części. Czyli jest matka z tym drugim
    > dziedziczą po 50%, to może poniechać żądania od matki i dostanie 50% od

    Dzieki za odpowiedzi.
    Spadek orzeczeniem sadu nabyla j e d n a osoba.
    Matka tego zmarlego, mimo ze zyje, nie otrzymala w orzeczeniu nic.
    Z tego wzgledu, jesli sie wezme za te sprawe to zazadam zwrotu kosztow od
    tej osoby ktora nabyla spadek w calosci.