    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu spadek ale inny :)
    Date: Tue, 13 Jan 2015 20:57:07 +0100

    Użytkownik "Mrqs" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:_pmdnajf_cut9SjJnZ2dnUVZ8i2dnZ2d@supernews.com.
    ..
    > Witam,
    >
    > A ja znowu o spadku. Tym razem chyba pytanie jest proste.
    >
    > Mam działkę we współwłasności. Niestety współwłaściciel umarł, a ja
    > dziedziczę jego udziały.
    >
    > Pytanie dotyczy kiedy uzyskam możliwość pełnego "zarządzania"
    > nieruchomością. Czy wystarczy urzędowe nabycie spadku, czy muszę czekać
    > aż do wpisu w KW?
    >
    > Zależy mi na czasie, bo roboty na działce ruszyły, a czekanie na
    > uregulowanie wpisu w KW pewnie "trochę" potrwa i będę uziemiony.
    > Co prawda mam upoważnienie do podejmowania wszelkich decyzji, ale obawiam
> [...]

    Jeśli w danym postępowaniu wystarczy Twoje oświadczenie, że jesteś
    dysponentem nieruchomości (w postępowaniu administracyjnym wstępnie się na
    tym opierają) to od chwili śmierci spadkodawcy możesz skłądać legalnie
    oświadczenie, że jesteś właścicielem.Nabycie spadku nastę puje z chwilą
    śmierci spadkodawcy, a wpis w księgach jest rzeczą wtórną.