  • Data: 2023-10-19 17:55:54
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.10.2023 o 17:34, J.F pisze:

    > Czyli włączenie bez potrzeby widać szkodzi.

    Nie wiem czy szkodzi - coś tam mocy ubywa, zużywa się. Bez znaczenia -
    miało być włączone.

    > No ale wtedy nie obciąża lotnictwa cywilnego wypadkiem ..

    Bez specjalnego znaczenia.

    > Ale czy nie przykład, ze nie jest to najlepiej serwisowany samolot w
    > RP? :-)

    Nie sądzę żeby był serwisowany lepiej. Robi się co w manualu. Akurat w
    lotnictwie raczej jak jest napisane że przejrzeć albo wymienić to się to
    robi. Przynajmniej w cywilizowanym lotnictwie w warunkach pokoju.

    > Chyba wtedy cos innego znalazłem, ale tu ICAO
    >
    > https://www.ulc.gov.pl/_download/prawo/prawo_miedzyn
    arodowe/konwencje/Za%C5%82%C4%85cznik_6_cz_I_zm_40-A
    .pdf

    > 4.3.5.2 Lot, który ma być wykonany zgodnie z przepisami lotów wg
    > wskazań przyrządów:
    >
    > a) nie będzie rozpoczęty z lotniska odlotu, jeżeli warunki
    > meteorologiczne w czasie zamierzonego użycia są
    > na poziomie lub powyżej ustalonych minimów operacyjnych dla lotniska
    > dla tej operacji;
    >
    > [chodzi o start, czy lotnisko docelowe?]

    Raczej o start, bo na docelowym to nie wiadomo jakie będą warunki w
    czasie zamierzanego użycia. BTW coś mi się obiło o uszy, że był co
    najmniej jeden lot do portu docelowego... który w czasie startu nie...
    istniał;) Jak Kai tak przenosili do nowego portu, to jakiś startujący z
    USA wyleciał przed otwarciem nowego.

    > b) nie będzie rozpoczęty lub kontynuowany poza punkt przeplanowania
    > podczas lotu, jeżeli na lotnisku zamierzonego lądowania lub na każdym
    > lotnisku zapasowym, które ma być wybrane zgodnie z 4.3.4, aktualne
    > komunikaty meteorologiczne lub kombinacja aktualnych komunikatów i
    > prognoz wskazują, że warunki meteorologiczne w czasie zamierzonego
    > użycia są na poziomie lub powyżej ustalonych minimów operacyjnych dla
    > lotniska dla tej operacji.
    >
    > Co brzmi rozsądniej. Specpułku nie dotyczy, czy punkt przeplanowania
    > wyznaczyli sobie w Smolensku ? :-)

    Chyba mogli... Problem w tym że nie przeplanowali. Ale wystarczy że na
    zapasie jest dobra prognoza i można lecieć.

    Ale są jeszcze zapasy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!