    From: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znak towarowy - centrum handlowe
    Date: Tue, 14 Jul 2009 14:48:56 +0200

    kryzju pisze:
    > - czy we wniosku, w wykazie towarów/usług muszę uwzględnić wszystkie
    > rodzaje produktów, które sprzedawane są w tymże Centrum? Czy też
    > wystarczy, że wpiszę klasę 35 (wg klasyfikacji nicejskiej) jako np.
    > "zgrupowanie różnorodnych towarów na rzecz osób trzecich umożliwiające
    > nabywcom rozeznanie i zakup tych towarów; usługi w zakresie
    > wynajmowania i dzierżawy nieruchomości o charakterze handlowym; " ??
    > Oczywiście moje towary wypiszę we wniosku, ale jak to jest z tymi
    > pozostałymi?

    Tu nie chodzi o to, co twoja firma robi, a o to, w jakim zakresie chcesz
    nazwę chronić. Generalnie chodzi o klasę, ale opis też może być ważny.

    Ktoś inny zwykle będzie mógł używać tej samej nazwy o ile będzie to
    robił w ramach innych klas.

    > Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Nadmieniam, iż wolałbym jednak
    > obyć się bez pomocy rzecznika patentowego :)

    Już jedną odpowiedź dostałeś. Rzecznik nie zajmuje się tylko
    wypełnieniem wniosku. M.in. pomoże ci dobrać klasy, opisy, nazwę do
    zastrzeżenia itp. On ma doświadczenie i będzie potrafił przewidzieć
    konsekwencje tych wyborów.

    Oczywiście tu też może jest ktoś z doświadczeniem. Jednak przecież nam
    nie podasz faktycznej nazwy sklepu i pozostałych szczegółów.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl