    From: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiany w umowie - duży problem - dla mnie ..
    Date: Mon, 18 Feb 2002 12:07:43 +0100

    Użytkownik Artur Witak <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4qgfp$41l$...@n...onet.pl...
> [...]
    > " mogą powołać się na swój błąd jeśli:
    > 1. adresat osw. woli błąd wywołał, chociażby bez swojej winy, - TO
    > ODPADA.. ONI DALI MI UMOWĘ A JA JĄ TYLKO PODPISAŁEM
    >
    > 2. wiedział, lub 3. mógł z łatwością zauważyć.
    > ??? co znaczy ze mógł zauważyć ??? przecież widziałem co wpisali
    na umowie
    > i w ramach tych kwot się poruszałem, płaciłem itd.. czy teraz to
    może mieć
    > znaczenie ? przecież nie analizowałem jak, i dlaczego wyliczyli tak
    a nie
    > inaczej.. to ich wyliczenia , ja tylko się pod tym podpisałem...

    Tzn., ze np. sposob obliczania przez nich wkladu byl zapisany w
    folderach promocyjnych, byl przedstawiany przed podpisaniem umowy;
    ogolnie ze gdybys chcial, bez zbytniego wysilku, to moglbys sie o tym
    dowiedziec.
    ONI musza udowodnic, ze miales taka mozliwosc.

    > A co to jest błąd rachunkowy ?

    To dotyczy omylkowo wpisanej kwoty, najczesciej np. 12PLN zamiast
    2000PLN (razaca dysproporcja swiadczen). Nie jestem w tym
    najmocniejszy, moze ktos inny sie wypowie. Nie chcialbym Cie tez
    niepokoic, mi sie wydaje, ze NIE DOTYCZY to Twojej sprawy. Wspomnialem
    tylko dlatego, ze OGOLNIE istnieje taka mozliwosc. Na dodatek to ONI
    musza to udowodnic.

    > Wiedziałem jak naliczają kwoty, zdawałem sobie sprawę jak będzie to
    wyglądać
    > itd..
    > ale o końcowym wyliczeniu dowiedziałem się dopiero z umowy. Znałem
    te kwoty
    > .. na zasadzie około...
    > Dopiero jak przyszło wyliczenie od księgowego i kwoty zostały
    wpisane na
    > umowę, zobaczyłem dokładnie ile do złotówki będę musiał płacić.

    Jezeli wiedziales, to pytanie, czy mogles z latwoscia obliczyc kwote
    koncowa.
    Bo z Twoich slow wynika, ze gdybys to zrobil to wyszlaby inna suma,
    czyz nie?
    Jesli ksiegowy wyliczal po tamtej stronie to jest on biegly w tych
    sprawach i mozna sie powolywac na jego lepsza znajomosc tematu.
    Developer jest profesjonalista i nie powinien popelniac takich bledow.
    Jestes na mocniejszej pozycji, poza tym dalej dzialasz w dobrej
    wierze. I tak jak wyzej to ONI musza Ci to udowodnic.

    > A i jeszcze jedno pytanie...
    > w umowie mam podane warunki w jakich może nastąpić rozwiązanie tej
    umowy...
    > 1. za porozumieniem stron
    > 2. wypowiedzenie przez nich w podanych warunkach (naruszenie moich
    > obowiązków względem wpłat itd.)
    >
    > czy mogą mi wypowiedzieć umowę z innej przyczyny niż jest podana w
    umowie ?

    Odstapic moga ale zawsze jednak jest obowiazek zwrotu swiadczenia +
    odsetki + poniesionych nakladow + mozna jeszcze odszkodowanie. Raczej
    nie maja podstaw (IMO wogole nie maja). No i chyba im sie nie oplaca.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl