  • Data: 2003-12-11 00:42:29
    Temat: Re: zmiana formy własności mieszkania
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik znany jako gegus mieszkający pod adresem <g...@o...pl> w poście
    br7944$766$...@a...news.tpi.pl napisał w ten deseń:
    > Właśnie otrzymałem od mojej Spółdzielni mieszkaniowej dokument, w
    > którym to informują mnie ile jest mojej własności w całym budynku.
    > Określono również w tym dokumencie iż nie ciąży na moim lokalu żadne
    > zadłużenie.
    > Zastanawiam się w takim razie od czego rozpocząć drogę zmiany
    > własności z lokatorskiej na pełną własność.
    > Proszę o radę, od czego zacząć, czy od kontaktu ze spółdzielnią, czy
    > może notariuszem, jakie muszę zgromadzić dokumenty. Jeśli ktoś przez
    > to przechodził, to pewnie nie jest dla niego trudna sprawa, ja w tej
> [...]

    Idziesz do spółdzielni, spółdzielnia daje Ci do wypełnienia wniosek -
    zwykle kazda ma swój druczek. Potem spółdzielnia wskazuje Ci listę
    rzefzoznawców którzy mogą dokonać wyceny mieszkania. Niektóre
    spółdzielnie mają podpisane umowy z konkretnymi rzeczoznawcami, inne
    mają swoje listy, jeszcze inne spółdzielnie przyjmują od kogo bądź.
    Umawiasz się z rzeczoznawcą, on przychodzi, robi oględziny, potem robi
    wycenę i potem martwi się już spółdzielnia ;-) Oblicza Ci ile masz
    zapłacić i już. A potem to zwykle też spółdzielnia umawia Cię z
    notariuszem, bo takich jak Ty jest zwykle więcej. I to zasadniczo
    koniec.
    pozdr
    Xena