  • Data: 2009-02-21 09:05:31
    Temat: Re: zbycie udziału w spółce jawnej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Każdy ze wspólników ma określony udział w spółce jawnej. Dokładnie
    > chodzi mi o zbycie praw z tytułu uczestnictwa w spółce. Dotychczasowy
    > wspólnik nie może wystąpić ze spółki bo wówczas pozostałby w spółce
    > jeden wspólnik, co jest niedopuszczalne.

    OK, ale udział wspólnika w spółce jawnej obejmuje ogół jego praw i
    obowiązków związanych z udziałem w spółce. Jest niepodzielny, a więc nie
    można 95% przelać sobie na dotychczasowego wspólnika i 5% na nowego. Trzeba
    zrobić jak napisałem - "podmienić" wspólnika w trybie art. 10 KSH. W miejsce
    dotychczasowego wejdzie nowy.

    --
    .B:artek.