  • Data: 2003-09-17 18:18:19
    Temat: Re: zawieszenie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Nie mniej Twoją konstrukcję prawną uważam za częściowo logiczną :
    przestałem
    | być przedsiębiorcą, ale zapomniałem zgłosić jej zaprzestanie w EDG.
    | Penalizacji podlega zaniechanie obowiązków określonych w art. 9 - 13
    PoDG.
    | Może coś przeoczyłem, ale Szanowny Ustawodawca nie nałożył na prowadzącego
    | DG obowiązku zawiadomienia organu ewidencyjnego o zaprzestaniu wykonywania
    | DG. Skoro nie ma obowiązku - nie ma wykroczenia.

    Art.60 par. 2 Kodeksu wykroczeń.

    | Twierdziłem i nadal twierdzę, że "zawieszanie" DG jest bombą zegarową,
    która
    | kiedyś wybuchnie, gdy ZUS (a zatem i budżet) będzie w sytuacji
    podbramkowej.
    | Fakt tolerowania przez ZUS "zawieszania" nie oznacza, że owo tolerowanie
    | będzie istniało zawsze i nie oznacza, że kiedyś ZUS nie zacznie tutaj
    szukać
    | pieniędzy.

    ZUS może wpaść na inny pomysł - informować organ rejestrowy o złożeniu
    oświadczenia o zaprzestaniu prowadzenia DG.
    Skutek:
    1. Wykreślenie z ewidencji plus sąd grodzki i np. grzywna, później przy
    kolejnym wpisie koszty i bieganie.
    albo
    2. W przypadku, gdy klient oświadczy, że jednak tę DG prowadzi nadal -
    obowiązek opłacenia składek

    Andrzej K.