  • 1. Data: 2007-05-19 13:09:38
    Temat: zastrzec zdjecie?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Ktos ze znajomych chce w jakiejs tam szkolenj gazetce, zamiescic zdjecia
    ktore ja robilem, oczywiscie za darmo (bo nie chdzi tu o kase), co umsiecic
    na zdjeciu (podpis nazwiskiem, jakies znaczki?) zeby bylo wiadomo ze nie
    zgadzam sie na wykorzystanie tych zdjec przez inne osoby?
    Pozdrawiam
    pilne

    --
    j...@p...pl
    [gg: 207344]

  • 2. Data: 2007-05-19 13:16:21
    Temat: Re: zastrzec zdjecie?
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > ktore ja robilem, oczywiscie za darmo (bo nie chdzi tu o kase), co umsiecic
    > na zdjeciu (podpis nazwiskiem, jakies znaczki?) zeby bylo wiadomo ze nie
    > zgadzam sie na wykorzystanie tych zdjec przez inne osoby?

    Nic nie musisz umieszczać. Na każde użycie zdjęcia twojego autorstwa musi być
    twoja zgoda. Nie musisz tego zastrzegać.

    K.

  • 3. Data: 2007-05-19 13:24:28
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > Nic nie musisz umieszczać. Na każde użycie zdjęcia twojego autorstwa musi
    > być
    > twoja zgoda. Nie musisz tego zastrzegać.

    Dziekuje za szybka odpowiedz

    j...@p...pl
    [gg: 207344]

  • 4. Data: 2007-05-19 14:45:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuje za szybka odpowiedz

    Dla pewności warto w narożniku umieszczać (C) i nazwisko

  • 5. Data: 2007-05-19 17:59:07
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Dla pewności warto w narożniku umieszczać (C) i nazwisko

    Popraw mnie, jeżeli się myle, ale prawo autorskie nie wymaga takich
    zabespieczeń. Brak wyraźniej zgody autora uniemożliwia korzysytanie z jego
    działa i basta.

    K.

  • 6. Data: 2007-05-19 18:26:08
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 maja 2007 19:59
    (autor K.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@n...onet.pl>):

    > Popraw mnie, jeżeli się myle, ale prawo autorskie nie wymaga takich
    > zabespieczeń. Brak wyraźniej zgody autora uniemożliwia korzysytanie z jego
    > działa i basta.

    Owszem nie mylisz się, ale o ile nie chcesz się bawić w ściganie tego co
    użył, to lepiej zaznaczyć, bo większość ludzi, zwłaszcza w gazetkach
    szkolnych, tego nie wie....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 7. Data: 2007-05-19 20:19:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    K. wrote:

    > Popraw mnie, jeżeli się myle, ale prawo autorskie nie wymaga takich
    > zabespieczeń. Brak wyraźniej zgody autora uniemożliwia korzysytanie z
    > jego działa i basta.

    pisemnej, musi być pisemna

  • 8. Data: 2007-05-19 20:20:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Popraw mnie, jeżeli się mylę, ale prawo autorskie nie wymaga takich
    > zabezpieczeń. Brak wyraźniej zgody autora uniemożliwia korzystanie z jego
    > działa i basta.

    Nie wymaga. Ale taki napis doskonale ułatwia dochodzenie swoich roszczeń.

  • 9. Data: 2007-05-19 21:25:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.05.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wymaga. Ale taki napis doskonale ułatwia dochodzenie swoich roszczeń.

    W jaki sposób?
    Taki napisa co najwyżej zmniejsza prawdopodobieństwo nadużcia (moze się
    ktoś zreflektuje).

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-05-19 21:56:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:gj64i4-vm1.ln1@ziutka.router...

    > W jaki sposób?
    > Taki napisa co najwyżej zmniejsza prawdopodobieństwo nadużcia (moze się
    > ktoś zreflektuje).

    Napis jednoznacznie wskazuje właściciela praw autorskich. W wypadku gazetki
    szkolnej ktoś może dojść do wniosku, że prawa te przysługują szkole i
    załóżmy za rok zdajecie wywiesić na gazetce szkolnej. Teoretycznie
    oczywiście powinien uzyskać zgodę autora, ale bez tego (C) ciężko mu będzie
    autora znaleźć. Co więcej, skoro zdajecie będzie w gazetce, to uzna, ze
    gazetka szkolna, więc i prawa przynależą szkole. Reasumując w tym
    szczególnym wypadku, wobec faktu, że prawa autor zdjęcia pragnie zachować
    autorskie prawa majątkowe przy sobie i ograniczyć zgodę do publikacji do
    tego jednego numeru gazetki, umieszczenie wizy jednoznacznie o tym
    informującej uważam za zasadne. Vide praktyka stosownych podpisów na
    zdjęciach w gazetach.