    From: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zastaw rejestrowy - 2 krotkie pyt
    Date: 15 Mar 2002 22:33:45 GMT
    Sender: p...@p...onet.pl@staticline692.toya.net.pl

    "Buker" <n...@d...pl> wrote in <a6sp53$60q$4@news.tpi.pl>:

    >Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w
    >wiadomości news:Pine.LNX.4.44.0203142339540.1302-100000@localho
    st...

    > Naprawdę chłopie masz fantazję! Chyba lubujesz się w tworzeniu
    > własnych
    >interpretacji. Otóż analogia jest niezwykle przydatnym instrumentem ale
    >jedynie w wypadkach kiedy brak jest stosownego przepisu. Ty zaś kiedy
    >słyszysz "forma" chwytasz KC i otwierasz na dziale III - oto Twoja
    >metodyka... Okazuje sie jednak, że nasz ustawodawca uchwalił coś takiego
> [...]
    Gwidon odpowiedział mi, za co jestem mu wdzięczny. Podobnie jak Tobie za
    głos w dyskucji.

    BTW: Nie twierdzę, że jestem prawnikiem ale jakie takie pojęcie mam. Skoro
    zbycie przedsiębiorstwa wymaga umowy z podpisem notarialnie potwierdzonym
    to pewnie (tego nie byłem i nie jestem pewien) zastaw rejestrowy również.
    Wszak umowa zastawu rejestrowego może przewidywać przejęcie przedmiotu
    zastawu - a to już przeniesienie własności, co wymaga podpisu notarialnie
    poświadczonego. Nie twierdzę, że mam rację ale pewnie Gwidon rozumował
    podobnie i stąd jego ewentualna pomyłka. Inna rzecz, że Twoje rozumowanie
    też nie jest pozbawione sensu - w końcu nie ma zapisu "nie uchybia to
    formie co do ..." ani podobnego. Kolejny bubel legislacyjny ?

    A może ktoś może podać jakieś orzecznictow na ten temat ?

    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."