  • 1. Data: 2004-04-24 21:22:28
    Temat: zasiedzenie.
    Od: "..::TOMI::.." <g...@z...mm.pl>

    Witam!
    moja babcia uzywa działkę nie będącą jej własnością od ponad 30 lat.
    chciałbym przepisać własność działki na babcię.

    w związku z tym prosiłbym o wzór jak ma wyglądać wniosek do sądu o
    stwierdzeniu zasiedzenia.

    pzdr.

  • 2. Data: 2004-04-24 21:58:36
    Temat: Re: zasiedzenie.
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > w związku z tym prosiłbym o wzór jak ma wyglądać wniosek do sądu o
    > stwierdzeniu zasiedzenia.

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/prezenty.html?nume
    r=1170&dok=1170.11.234.2.14.1.0.3.htm
    a podstawowy link to: www.google.pl
    :-)
    Kaliope

  • 3. Data: 2004-04-26 10:01:16
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ..::TOMI::.. wrote:

    > Witam!
    > moja babcia uzywa działkę nie będącą jej własnością od ponad 30 lat.
    > chciałbym przepisać własność działki na babcię.

    "uzywanie" nie wystarczy

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-26 15:00:51
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    bosz wrote:

    > "uzywanie" nie wystarczy

    Trzeba nią władać "jak właściciel"

    no i jeżeli jest ona własnością skarbu państwa to jeszcze trzeba poczekać...

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-26 16:16:25
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

    poczekać..

    znam już 2 przypadki zasiedzenia takich nieruchomości, raz było to mienie
    Skarbu Państwa, a raz Gminy, w jednym przypadku była to typowa sprawa o
    zasiedzenie, w drugim przypadku ochrona własnosci (spór do przebiegu
    granicy)

    wowka

  • 6. Data: 2004-04-26 16:19:48
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    wowka wrote:
> [...]
    > mienie Skarbu Państwa, a raz Gminy, w jednym przypadku była to typowa
    > sprawa o zasiedzenie, w drugim przypadku ochrona własnosci (spór do

    Jakim cudem. Wszak termin jeszcze nie upłynął?
    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 7. Data: 2004-04-26 16:25:17
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    .
> [...]

    upłynął, w przypadku posiadaczy w dobrej wierze z dniem 1 października
    2000r., jedynie w przypadku złej wiary upłynie w 2005r. Wieczorem, jek będę
    miał wiecej czasu to opiszę stany faktyczne. pozdrawiam!

    wowka

  • 8. Data: 2004-04-26 16:31:31
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    patrz art. 10 ustawy nowelizujacej k.c. z 28 lipca 1990r., w przypadku dobej
    wiary można doliczyć 10 lat, a złej 15 lat z okresu przed październikiem
    1990r., drugie tyle przypada po tej dacie.

    wowka

  • 9. Data: 2004-04-26 18:40:46
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    wowka wrote:
    > patrz art. 10 ustawy nowelizujacej k.c. z 28 lipca 1990r., w
    > przypadku dobej wiary można doliczyć 10 lat, a złej 15 lat z okresu
    > przed październikiem 1990r., drugie tyle przypada po tej dacie.

    To się zgadza, jezeli byli w dobrej wierze to termin im upłynął.
    Ale ciekawy jestem jaka była podstawa nabycia w dobrej wierze posiadania
    samoistnego nieruchomosci skarbu państwa. Jak dotąd nie spotkałem się z
    takiem przypadkien - chyba, że chodziło o jakąś wadliwa decyzję
    administracyjna o przydziale ziemi albo budynku, która nie wywołała skutku,
    ale daje dobra wiarę.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 10. Data: 2004-04-26 19:05:40
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > takiem przypadkien - chyba, że chodziło o jakąś wadliwa decyzję
    > administracyjna o przydziale ziemi albo budynku, która nie wywołała

    opiszę te spawy jak znajdę więcej czasu, ta druga z nich to ochrona
    własności (gmina przeciwko osoba fizyczna) o wydanie części gruntu (drogi
    gminnej), pozwany skutecznie obronił się zarzutem zasiedzenia. Stan
    faktyczny wymaga dłuższego opisu, postaram się zamieścić go jutro.

    wowka