  • 11. Data: 2003-12-11 21:10:24
    Temat: Re: zapytanie o prace
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > 1. zwykle blm ?ogół przepisów, norm prawnych regulujących stosunki
    > między ludźmi danej społeczności, określających zasady ich
    > postępowania lub zawierających zakazy, których naruszenie zagrożone
    > jest karą;

    > A sam napisałeś: "Netykieta to tylko zbiór ogólnych zasad i dobrych
    > zwyczajów dotycz?cych korzystania z internetu".

    Wskaz proszę mi gdzie netykieta zawiera przepisy i normy prawne.
    Poza tym czy łamanie netykiety zagrozone jest karą ?

    >Czyli napisałeś coś w stylu "prawo, to nie prawo".

    Nic podobnego.
    Idąc tym tokiem rozumowania , mlaskanie przy jedzeniu jest łamaniem prawa.

    Pozdr.

  • 12. Data: 2003-12-11 21:41:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Dec 2003 22:10:24 +0100, "Feanor"
    <n...@p...onet.pl> zakodował:

    >Wskaz proszę mi gdzie netykieta zawiera przepisy i normy prawne.

    "sygnaturka może mieć do 4 linii"
    "odpowiada się pod cytatem, do którego się odnosimy"

    >Poza tym czy łamanie netykiety zagrozone jest karą ?

    Tak - np. PLONK

    >Nic podobnego.
    >Idąc tym tokiem rozumowania , mlaskanie przy jedzeniu jest łamaniem prawa.

    Tak, jest łamaniem prawa zwyczajowego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-12-11 22:11:37
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > "sygnaturka może mieć do 4 linii"
    > "odpowiada się pod cytatem, do którego się odnosimy"

    I to są według ciebie normy prawne?

    > Tak - np. PLONK

    Taaaa ... niezly zart:P

    > Tak, jest łamaniem prawa zwyczajowego.

    Ech takie "prawo zwyczajowe" ma tyle współnego z prawem co krzesło z
    krzesłem elektrycznym.
    Ja rozumiem ze to grupa o prawie a nie o "prawie zwyczajowym" .

    Zresztą przytoczona przez ciebie definicja jest niezbyt fortunna znalazłem
    lepszą:

    "Prawo jest to zespół norm regulujących stosunki społeczne ustanowionych lub
    uznanych przez państwo i zabezpieczonych aparatem przymusu państwowego. "

    No chyba ze mówimy o "prawie zwyczajowym", wtedy ja sie wyłaczam bo
    dyskusja nie ma sensu.

    Pozdr.

  • 14. Data: 2003-12-11 22:12:15
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Feanor wrote:
    > Wskaz proszę mi gdzie netykieta zawiera przepisy i normy prawne.
    > Poza tym czy łamanie netykiety zagrozone jest karą ?

    Czy norma prawna musi być sankcjonowana?

    KG

  • 15. Data: 2003-12-11 22:14:20
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > wtedy ja sie wyłaczam bo
    > dyskusja nie ma sensu.
    Zresztą wogóle dyskusja jest bezcelowa , nie znam nikogo kto został ukarany
    przez sąd za złamanie netykiety.
    proponuje EOT

    Pozdr.

  • 16. Data: 2003-12-11 23:07:32
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bral50$d2b$1@sunflower.man.poznan.pl>, Karolka wrote:
    > tak swoja droa ja myslalam ze ta grupa udziela porad w zakresie prawnym

    Uwaga tak samo oryginalna jak wysyłanie ogłoszeń na grupy do tego
    nieprzeznaczone.

    > a tu widze wrzuty i jakies zwracanie uwagi innym o tym co maja pisac
    > niestety znowu sie zawiodlam w wyborze grupy dyskusyjnej

    Jeśli się da, to dla odmiany tym razem wyciągnij z tego wnioski.

    > musze dotdc ze jestem swiezym narybkiem grup
    > wiec potknieca moge sie zdarzac, prawda??
    > ale wyrozumialosci i tolerancji to chyba si tu nie doczekam??

    To zawsze idzie w parze z szacunkiem dla grupowiczów co się zwykle
    sprowadza do przestrzegania zasad panujących w danym miejscu i
    nie obrażania się ktoś zwróci uwagę, że się te zasady łamie.

    W każdym razie, ja żegnam. Nie rokujesz.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2003-12-11 23:12:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Dec 2003 23:11:37 +0100, "Feanor"
    <n...@p...onet.pl> zakodował:

    >I to są według ciebie normy prawne?

    A czy "oko za oko, ząb za ząb" to według _C_iebie normy prawne?
    A czy zarzucenie białej chusty, to norma prawna?

    >Taaaa ... niezly zart:P

    "Zawiasy"... niezły żart
    Grzywna 500PLN - LOL

    >prawa.

    Dokładnie.

    >Ja rozumiem ze to grupa o prawie a nie o "prawie zwyczajowym" .

    A czy prawo prawo zwyczajnowe, to nie prawo?
    W nazwie grupy nie ma "prawo.konstytucyjne" czy "prawo.ustawy"

    >Zresztą przytoczona przez ciebie definicja jest niezbyt fortunna

    Słownik języka polskiego PWN

> [...]
    >uznanych przez państwo i zabezpieczonych aparatem przymusu państwowego. "

    Daj mi człowieka, a znajdę paragraf.
    Natomiast PWN jak i encyklopedia Onetu stoi raczej po mojej stronie:
    http://wiem.onet.pl/wiem/fts.html?q=prawo&x=0&y=0

    Moja racja jest najmojejsza.

    >No chyba ze mówimy o "prawie zwyczajowym", wtedy ja sie wyłaczam bo
    >dyskusja nie ma sensu.

    Chcesz powiedzieć, że prawo zwyczajowe nie jest prawem? A chleb
    baltonowski nie jest chlebem?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 18. Data: 2003-12-11 23:14:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Dec 2003 23:14:20 +0100, "Feanor"
    <n...@p...onet.pl> zakodował:

    >Zresztą wogóle dyskusja jest bezcelowa , nie znam nikogo kto został ukarany
    >przez sąd za złamanie netykiety.

    A kto powiedział, że karać może tylko sąd?
    Za złamanie prawa drogowego możesz zostać ukarany przez policjanta.
    Za złamanie netykiety - przez internautę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 19. Data: 2003-12-12 05:54:41
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Feanor" <n...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:bramkv$qp4$1@news.onet.pl

    > Wskaz proszę mi gdzie netykieta zawiera przepisy i normy prawne.
    > Poza tym czy łamanie netykiety zagrozone jest karą ?

    Oczywiście, że jest zagrożone karą. Kara ta jest_będzie
    wirtualna jak i sama grupa. Karą będzie np. ignorowanie
    postów userów nagminnie i z premedytacją łamiących
    ustalone reguły.

    > Nic podobnego.
    > Idąc tym tokiem rozumowania , mlaskanie przy jedzeniu jest łamaniem
    > prawa.

    Rozwinąłeś wątek w złym kierunku. Ja napisałem:
    "Prawniczka, ale nie ponad prawem. (czyt. Netykietą)"
    Sądziłem, że nie jest to trudne do zrozumienia. Wystarczy
    przeczytać ze zrozumieniem, ale chcieć zrozumieć.
    "Ponad prawem, czyt. Netykietą" - "ponad Netykietą"
    Czyli mówiąc "po chłopsku" - czy to prawniczka (choć
    od takiej osoby można się więcej dobrego oczekiwać),
    czy to *chydraulik* (SIC!) wszyscy powinni przestrzegać
    Netykiety.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Fakt, że gołąb siedzi na dachu nie znaczy,

  • 20. Data: 2003-12-12 21:02:58
    Od: "Karolka" <k...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:k...@z...router...

    > To zawsze idzie w parze z szacunkiem dla grupowiczów co się zwykle
    > sprowadza do przestrzegania zasad panujących w danym miejscu i
    > nie obrażania się ktoś zwróci uwagę, że się te zasady łamie.

    nie obrazam sie i zasady staram sie przestrzegac ale spotkalam sie tu
    niestety z brakiem tolerancji i szacunku dla mnie
    jak ktos jest nowy to od razu nei musi znac wszystkcih zasad prawda??
    po jakims czasi sie uczy tego

    > W każdym razie, ja żegnam. Nie rokujesz.

    nie rokuje?? Ty tak stwierdziles
    nie znasz mnie kolego wiec mnie nie obrazaj!
    spojrz na siebie !! a potem oceniaj innych