  • 1. Data: 2002-01-28 11:22:06
    Temat: zamiana mieszkań
    Od: <e...@w...pl>

    witam!

    czy ktoś orientuje się czy możliwa jest zamiana mieszkań: spółdzielczego
    własnościowego i spółdzielczego lokatorskiego. Co i jak trzeba zrobić, żeby
    takiej zamiany dokonać, jakie są opłaty itd., co z prawem własności ?
    Może ktoś coś takiego już robił, albo wie gdzie w sieci coś nt temat znajdę.

    Dzięki

  • 2. Data: 2002-01-28 17:00:11
    Temat: Re: zamiana mieszkań
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    Jako umowę zamiany nie można tego przeprowadzić ponieważ lokatorskie prawo
    nie może być przedmiotem obrotu.
    Natomiast można to załatwić w formie dwóch czynności.
    1. Przeniesienie lokatorskiego prawa do lokalu załatwisz w spółdzielni
    (jedna czynność).
    2.Sprzedaż spółdzielczego własnościowego lokalu m. dokonujesz w formie aktu
    notarialnego.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds nieruchomości

  • 3. Data: 2002-01-29 09:13:17
    Od: <e...@w...pl>

    Bardzo dziękuję za pomoc. I mam jeszcze jedno pytanie:
    Najpierw chyba musiałabym załatwić

    > 2.Sprzedaż spółdzielczego własnościowego lokalu m. w formie aktu notarialnego.

    A dopiero później

    >1. Przeniesienie lokatorskiego prawa do lokalu.

    Bo, czy właściciel spółdzielczego własnościowego lokalu może mieć też
    lokatorskie prawo do lokalu ? Wydaje mi się, że gdzieś słyszałam że nie.
    No chyba, że się mylę to wtedy byłoby bez różnicy w jakiej kolejności to się
    odbywa.
    Dzięki
    Gośka

  • 4. Data: 2002-01-29 15:30:05
    Od: <e...@w...pl>

    Aha, i jeszcze mam jedno pytanie:
    Czy spółdzielnia może odmówić przeniesienia lokatorskiego prawa do lokalu.
    Czy można to prawo tak sobie przenieść na dowolnie wybraną osobę, nie ma
    żadnych zastrzeżeń, warunków?
    Bo szczerze mówiąc nigdy w życiu nie słyszałam o takiej możliwości.

    Pozdrawiam
    Gośka