    From: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zalozenie DG
    Date: Sat, 08 Mar 2008 16:32:16 +0100

    No tak, bo napisałeś wcześniej wszystko dokładnie :)

> [...]
    > kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia wykonywania działalności
    > gospodarczej nie prowadziły pozarolniczej działalności,
    > * - nie wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego
    > pracodawcy, na rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności
    > gospodarczej w bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w
    > ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności
    > wchodzące w zakres wykonywanej działalności gospodarczej.
    > * - maksymalny okres wykorzystania ulgi to 24 miesiące
    > kalendarzowe, liczone od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności

    yyy, no i wyszło na to, że niezupełnie musi być to pierwsza działalność
    w życiu (tak jak napisałeś)

    > wyraziłem się mało dokładnie jest to 30% kwoty minimalnego
    > wynagrodzenia

    nie jest to 30% minimalnego wynagrodzenia, definicja jest inna

    > czyli opłaca się jakąś 1/3 wysokości składki

    to możliwe, ale jak podniosą minimalne wynagrodzenie, a średnie się nie
    ruszy, to składki idą do góry

> [...]
    > dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym)
    > a nowa firma przez 24 miesiące płaci 287,44 zł ( Suma składek bez
    > dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego (kwota nie obejmuje składki na
    > FP)
    > czyli można powiedzieć że nowa firma płaci ok. 45 % składki normalnej
    > co daje 30 % kwoty minimalnego wynagrodzenia
    >

    > Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla tych osób w
    > styczniu i lutym 2008 roku stanowi zadeklarowana kwota, nie niższa niż
    > 337,80 zł (30% kwoty minimalnego wynagrodzenia w 2008 r.)

    No właśnie, to może wyjaśnijmy jedno:
    - składki ub. społecznego dla normalnej firmy są naliczane z podstawą
    nie mniejszą niż 60% średniej pensji (czy jakoś tak)
    - składki ub. społecznego dla tych specjalnych firm są naliczane od
    min. 30% minimalnego wynagrodzenia

    Składki na ub. zdrowotne dla obu firm są takie same i nie wlicza się ich
    w koszty :)

    A jako, że średnia pensja rośnie inaczej niż minimalna, to te składki
    też inaczej się zmieniają i nie można mówić, że to jest 30% normalnych
    składek. Może w tej chwili, ale to się może zmienić. Rząd chciał kiedyś
    bardzo podnosić minimalne wynagrodzenie, to i te składki by poszły w górę.

    > w maju będzie moje 2 lata i wtedy sprawdzimy czy jest tak jak mówisz
    > bo z tego co wiem na dzień dzisiejszy to będę opłacać normalną stawkę
    > niczego nie odpisując od podatku czyli np. za styczeń będzie to 717,77
    > zł

    I będziesz płacić to wrzucając całe 717,77 w koszty?
    A teraz płacisz swoją niską składkę wrzucając całą w koszty?

    --

    * http://blog.mabateus.pl *