  • Data: 2004-03-26 15:41:13
    Temat: Re: zalegly ZUS
    Od: "Mister Proper" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo gorąca prośba. Napisz dokładniej jak to zrobiłeś.

    Początkowo byłem nastawiony ugodowo i zaproponowałem ZUSowi, że spłacę
    zaległość w ratach. Przedstawiłem plan spłat. ZUS na to nie przystał.
    Odpowiedzieli, że co najwyżej mogę złożyć wniosek o rozłożenie na raty
    wpłacając jednocześnie jakąś tam kwotę. Ile, teraz dokładnie nie pamiętam.
    Potem dopiero oni rozpatrzą wniosek i albo rozłożą albo nie. Gdzie więc
    jakakolwiek możliwość negocjacji. Poskarżyłem się na takie postawienie
    sprawy w centrali ZUS oraz w ministerstwie pracy. Po jakimś czasie przyszedł
    komornik a za pół roku jeszcze raz i za jakiś czas jeszcze raz. ponieważ nie
    było co zająć więc naczelnik Urzędu Skarbowego sporządził i przesłał do ZUSu
    zaświadczenie o nieściągalności zadłużenia - to jest warunek niezbędny (to
    zaświadczenie) aby ubiegać sie o umorzenie. Wobec tego powołując się na to
    (nieściągalność) wystąpiłem do ZUSu o umorzenie zaległości. (Zaznaczam, że
    występowałem jako pełnomocnik swojego syna w tej sprawie od początku do
    końca, do tego nie trzeba być prawnikiem). Zus, zgodnie z przewidywaniem
    odmówił argumentując, że syn jest jeszcze młody i pewnie się dorobi to wtedy
    będzie można z niego zedrzeć!!!!!!!
    Teraz była więc podstawa do zaskarżenia decyzji ZUSu do Sądu Pracy. Tak
    zrobiłem. Sąd pracy (zgodnie z przewidywaniem) podtrzymał decyzję ZUSu.
    Podtrzymał też, na szczęście dla nas, idiotyczne uzasadnienie co ułatwiało
    apelację (nierówne traktowanie podmiotów młody a stary, a ustawa nie
    wspomina o wieku, wymienia inne warunki umorzenia, które były spełnione).
    Co prawda nie bardzo wierzyłem ale postanowiłem konsekwentnie wyczerpać
    wszystkie środki prawne zanim spalę ZUS i udało się. Sąd Apelacyjny przyznał
    mi rację a ZUSowi nakazał umorzenie zadłużenia!!!!
    Wyrok jest prawomocny.
    Życzę szczęścia w walce ze złodziejami,
    Pozdrawiam
    MP