  • 1. Data: 2005-08-07 15:50:11
    Temat: zakup działki z działem w drodze
    Od: "aro" <w...@i...pl>

    Chce zakupic działkę od ludzi (5 współwłaścicieli, matka i dzieci) ktorzy
    podzielili jeden duzy pas na kilka dzialek i w tym wydzielili drogę. Droga
    figuruje na mapie jako osobna dzialka. Jak ma to wygldac prawnie na akcie
    notarialnym aby zostac współwłaścicielem tejze drogi ktora jest dojazdem do
    kupowanej dzialki. Nadmienię że za drogę mam nic nie płacić i że nie jest to
    dojazd tylko do mojej działki.

    moze troszke zamieszalem ;)

    prosze o porade, za kazda odp bede wdzieczny

    ar

  • 2. Data: 2005-08-07 16:43:59
    Temat: Re: zakup działki z działem w drodze
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dd5ajk$rib$1@atlantis.news.tpi.pl,
    aro <w...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > nic nie płacić i że nie jest to dojazd tylko do mojej działki.
    >
    > moze troszke zamieszalem ;)
    >
    > prosze o porade, za kazda odp bede wdzieczny

    Nie wiem, czy o to ci chodzi, ale w akcie będziesz miał zapis, że kupujesz
    działkę XXX oraz udział 1/AA w działce YY (stanowiącej drogę) za łączną cenę
    ZZ zł.
    Każdy ze współwłaścicieli sprzeda Ci swoje udziały w działce XXX (muszą
    sumować się do całości) oraz 1/AA swoich udziałów w działce YY.

    AA = 5 - kupujesz 1/5 udziału w drodze, AA=6 - 1/6 itd.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Miłość wchodzi mężczyźnie przez oczy a kobiecie przez uszy
    /Ludwika Godlewska/

  • 3. Data: 2005-08-08 07:33:13
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "aro" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest to dojazd tylko do mojej działki.
    >
    > moze troszke zamieszalem ;)
    >
    > prosze o porade, za kazda odp bede wdzieczny

    z drodą mnie ma pro0blemu bowiem jeżeli niema innej możliwosci dojazdu to
    wchodż w racubę przepisy tj Art.145 KC -tzw droga konmieczna/ Będąc u
    notariusza należy zwócić swzczególą uwagę notariuszowi o tym że do tej
    działki niee ma innych możliwości dojazdu jak pprzez ciebie
    przedstawiuo9na oraz że to dot. także in n ych działęk
    Gdyby to nie dot, innych działek to należałoby kupić także tą działkę
    chociaż= także niekoniecznie , ale wyjaśnianie tego zagadnienia jak sądzę
    jet zbędne.

  • 4. Data: 2005-08-08 18:25:49
    Od: "aro" <w...@i...pl>

    > Każdy ze współwłaścicieli sprzeda Ci swoje udziały w działce XXX (muszą
    > sumować się do całości) oraz 1/AA swoich udziałów w działce YY.

    czy wystarczy ze jeden ze współwłaścicieli sprzeda mi swoj udział w tej
    drodze?

    ar

  • 5. Data: 2005-08-08 23:16:20
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dd883c$b8e$1@atlantis.news.tpi.pl,
    aro <w...@i...pl> napisał/a:

    > czy wystarczy ze jeden ze współwłaścicieli sprzeda mi swoj udział w
    > tej drodze?

    Teoretycznie wystarczy, ale nie wiadomo czy się na to zgodzą, bo moga miec
    różne udziały - nieproporcjonalne do tej części, która chcą Tobie sprzedać.
    Po ludzku mówiąc mają - przypuszczam - po 1/5 a chcą sprzedac np 1/7 udziału
    w dzrodze Tobie i taką samą 1/7 sześciu kolejnym kupującym. Poza tym - skoro
    masz za udział nie płacić, to trochę byłaby to dziwna konstrukcja, że jeden
    Ci sprzedaje udział w działce i swój udział w drodze, za te same pieniądze
    co inni tylko udział w działkce.

    PS. Nie wiem, czy na zagmatwałam bardziej

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Nie wolno być po stronie zarazy