  • 1. Data: 2012-01-05 11:36:53
    Temat: Re: zajęte wynagrodzenie
    Od: "TomaszD" <t...@o...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Ujmę to tak: czy chcesz powiedzieć, że od wypłaconej *w związku
    > z umową* osobistą zaliczki nie odprowadzacie ZUS i zaliczek na podatek?
    > Masz na to jakąś podstawę prawną, bo dla mnie to nowość,

    To może inaczej - wykaż, że tak nie wolno robić.
    I od razu mała podpowiedź - treść KW lub tytuł przelewu związanego z wypłatą
    pieniędzy na rzecz zleceniobiorcy.

    > No właśnie szukam sensu w tym co robicie.

    Ale po co go właściwie szukasz? :)
    Nie prosiłem o znalezienie sensu (bo widocznie strony, których to dotyczy,
    taki sens widzą), tylko o podpowiedź, jak taką sytuację może potraktować
    komornik. Czy może żądać od zlecenidawcy potrącenia z wynagrodzenia, bo dla
    komornika zaliczka to nie wynagrodzenie i nie obchodzą go wewnętrzne
    rozliczenia między stronami, czy też uznać, że skoro wypłacono zaliczkę i
    rozliczenie jej z wynagrodzeniem odbędzie się na zasadzie kompensaty (więc
    nie będzie fizycznego obrotu pieniędzmi) dać zleceniodawcy spokój i ścigać
    zleceniobiorcę, ponieważ to on de facto już
    dostał pieniądze.

    > Jeśli odprowadzacie zaliczki i ZUS to nie wiem po co ta komplikacja,
    > a jak nie odprowadzacie, to IMVHO grozi taki manewr, stosowany przez
    > urzędy które namierzą nieprawidłowe terminy wpłat:

    Ale człowieku zlituj się! Nie prosiłem o rady odnośnie składek ZUS.
    Przyjmijmy, że zleceniodawca wie co robi w tej kwestii, z wszelkimi
    konsekwencjami, jakie może ponieść ze strony ZUS.
    Tyle, że nie o ZUS tu pytam, a o komornika (nie zusowskiego, tak dla
    ścisłości).

    > Załóżmy, że ktoś wziął zaliczkę, do umowy nie doszło, zaliczkę
    > zwrocił i... zapomniał o podatku :P

    A z tytułu czego miałby niby ten podatek zapłacić, skoro to nie
    był jego przychód? Albo inaczej - rozumiem, że skoro jednak powinien
    zapłacić podatek i ZUS, to przy zwrocie tej zaliczki może liczyć także na
    zwrot podatku i składek ZUS? :> Ale to na marginesie, bo znów nie na temat.
    Tak w ogóle dziękuję Ci naprawdę za dobre chęci, ale mącisz strasznie i
    komplikujesz niepotrzebnie.

    Tomek

  • 2. Data: 2012-01-07 11:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jan 2012, TomaszD wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > To może inaczej - wykaż, że tak nie wolno robić.

    Dobra.
    Już popisałem w innych postach: streszczając, udokumentowaliście
    "zaliczkę na wydatki w sprawie", która niemal na pewno miała
    być zaliczką na *wynagrodzenie*.
    Czytając poprzednie posty nie brałem tego pod uwagę, bo
    wersja wypłaty *akurat* 100% wynagrodzenia w roli *takiej*
    zaliczki wygląda zwyczajnie niewiarygodnie.

    Tak niewiarygodnie, że zwyczajnie nie wziąłem jej pod uwagę!
    Przepraszam za niedomyślność ;)

    W ten deseń nie ma co podskakiwać komornikowi, bo nie dość
    że oprze się na "twardych kwitach" (a w myśl KC zaliczki
    "na wydatki" nie wolno używać we własnym celu), to jeszcze
    jak akurat wie jak wygląda to podatkowo, da znać USowi
    że warto sprawdzić pozorność zaliczek.

> [...]
    > był jego przychód? Albo inaczej - rozumiem, że skoro jednak powinien
    > zapłacić podatek i ZUS, to przy zwrocie tej zaliczki może liczyć także na

    No jak to była zaliczka na zakup np. rekultywatora, to oczywiście nie,
    ale US się spyta gdzie rekultywator i czemu wynagrodzenie wypłacono
    skoro rekultywator nie załatwiony ;)
    (chodzi oczywiście nie konkretnie o rekultywator, lecz prawdopodobne
    wydatki w kwocie takiej jak wynagrodzenie).

    Zaliczka *na wydatki* moze być przeznaczona wyłącznie *na wydatki*!
    I tak, czytałem opisy że USy znajdując coś takiego usiłowały podejść
    jakoś do jeża. A to pożyczka, a to rozporządzenie depozytem wbrew
    uprawnieniu. Jakiś podatek zawsze się znajdzie :[

    > Tak w ogóle dziękuję Ci naprawdę za dobre chęci, ale mącisz strasznie
    > i komplikujesz niepotrzebnie.

    Nie tak - nie rozpoznałem w czym problem.
    Plus taki, że zakres świadomości "konceptów" mi się rozszerzył ;)

    pzdr, Gotfryd