    Date: Thu, 09 Sep 2010 10:41:28 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wzor umowy a prawa autorskie

    W dniu 09-09-2010 10:07, Olgierd pisze:

    > Może być chroniony; można wykorzystać -- za jej zgodą, albo jeśli twórca
    > dokumentu "puści go w obieg". Albo mając pewność, że sam korzystał z
    > jakiegoś gotowca.

    Zawsze się zastanawiam (temat już był parę razy - zawsze kończył się
    patem) co, poza szczególną formą graficzną (umowa wyhaftowana na
    jedwabiu np) albo przekopiowaniem tekstu kropka po kropce może być
    charakterystycznego w jakiejkolwiek umowie?

    Nie ma takich warunków umowy których co najmniej dwie osoby niezależnie
    od siebie by nie wymyśliły.
    To jakby zastrzec rozwiązanie zdania z treścią. Na ile sposobów można
    zakomunikowąc ile w klasie było harcerzy i ilu harecerzy lubiło jabłka?
    W jednej kasie jest szansa, że będzie tylko kilka wariantów i wszystkie
    się kilkakrotnie powtórzą.
    Może i w tym przypadku zadanie bardziej skomplikowane ale i zamiast
    trzydzieściorga dzieci w klasie mamy setki prawników, nie licząc osób
    zawierających umowy, które często same wymyślają postanowienia i zapisy.
    TO już tysiące głów.

    Chyba że to jakiś kontrakt jeden na stulecie. Nie wiem, lot na marsa,
    reklama na jasnej stronie księżyca albo coś podobnego.

    Pewnie się nigdy nie dowiemy co takiego jest np. w umowie której dotyczy
    ten watek, co kwalifikowałoby sam tekst do ochrony prawem autorskim.
    Pytający nie powie, no bo to tajne przecież, inni się rzucą, skopiują i
    będzie tragedia, jezus-maria, ktoś to samo sobie w innej umowie z kimś
    innym wpisze!

    Poproszę o jakiś jeden konkretny przykład a nie "gdyby faktycznie
    istniało to i tamto to by podlegało prawu autorskiemu".
    Gdyby istniały krasnoludki tez moglibyśmy dopuścić różne rzeczy, np. że
    mleko kwaśnieje bo one do niego sikają.

    ps. kto wierzy w krasnoludki może sobie podstawić jakiegoś innego baboka
    w którego akurat nie wierzy, żeby sens zachować (po ostatnich
    doswiadczeniach wolę się asekurowac, niektórzy tutaj są dosłowni do bólu)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813