  • 1. Data: 2006-09-18 19:33:14
    Temat: wystawić f-rę czu umowa o dzieło - DG dopiero od 1.10 a zlecenie już teraz
    Od: bsado <b...@g...pl>

    Witam

    Sprawa ma się jak w temacie, czyli w papierach mam termin 1.10.2006
    rozpoczęcia DG (tak podawałem w UM i US przy rejestracji VAT). Zlecenie
    na usługę pojawiło się już teraz i w związku z tym mam pytanko, czy
    podpisać umowę o dzieło czy już wystawić f-rę VAT i zacząć księgować już
    jakby była to faktycznie prowadzona działalność?

    pozdr
    bsado

  • 2. Data: 2006-09-18 19:42:53
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > podpisać umowę o dzieło czy już wystawić f-rę VAT i zacząć księgować już
    > jakby była to faktycznie prowadzona działalność?

    Nie rob sobie kłopotow ... wez UOD, a jak bedziesz mial DG, to zaczniesz
    z FV.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-09-18 19:52:27
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    bsado napisał(a):
> [...]
    > podpisać umowę o dzieło czy już wystawić f-rę VAT i zacząć księgować już
    > jakby była to faktycznie prowadzona działalność?

    Rozumiesz co znaczy sformułowanie 'Rozpoczęcie działalności gospodarczej
    z dniem 1.10.2006'? To znaczy ze od tego dnia rozpoczynasz dzialalnosc.
    Sam tak podałeś, wiec pretensje do siebie. Nie mozesz przed tym terminem
    wystawic FV, bo pewno Vatowcem tez stajesz sie z dniem 1.10.2006...
    Jak juz bardzo musisz, to wystaw ja po terminie 1.10 i po sprawei

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2006-09-19 15:44:34
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 21:33:14 +0200, bsado napisał/napisała:
> [...]
    > podpisać umowę o dzieło czy już wystawić f-rę VAT i zacząć księgować już
    > jakby była to faktycznie prowadzona działalność?

    Zaraz, chwila... moment :) Zlecenie dopiero teraz a ty chcesz FV wystawiac ?
    Znaczy co zlecenie=wykonana praca ? Niezle... Grzyby sprzedajesz ?

    1. Przyjmij zlecenie
    2. odczekaj do 1.10.06
    3. wystaw FV

    Inaczej se ne da :)

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 5. Data: 2006-09-20 07:37:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Papik wrote:

    > Zaraz, chwila... moment :) Zlecenie dopiero teraz a ty chcesz FV
    > wystawiac ? Znaczy co zlecenie=wykonana praca ? Niezle... Grzyby
> [...]

    Drobna uwaga: jeśli pzryjmie zlecenie teraz i np podpisze umowę, to do
    1.10 będzie prowadził niezarejestrowaną działalność gospodarczą.
    Niezbyt zdrowe, jeśli przy jakiejś kontroli US to wychwyci.