  • Data: 2002-04-10 11:06:03
    Temat: Re: wypadek samochodowy
    Od: "DM" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wypadek drogowy to przestepstwo z art.177 K.K a nie wykroczenie. Kto
    > wniosl pozew? Co zrobila w tym temacie policja? Wypadek drogowy jest
    > scigany z urzedu.
    >
    > Leszek

    naruszenie bezpieczeństwa w ruchu lądowym tj. przestępstwo z art. 177 KK.
    Wiem o czym mowi ow artykul.
    Mam 2 pozwy jeden (to protokol policyjny po wypadku) - Kodeks Wykroczen
    Potrecenie osoby nieletniej na przejsciu i to policja zlozyla do
    prokuratury.

    powypadkowe orzeczenie lekarskie to stluczenie glowy (czyli brak uszkodzen
    kostnych) stluczenie glowy mialo jednak przelozenie w 17 dni pozniej na
    bazie artykulu i
    parafgrafu o ktorym pisze wyzej.
    czyli (niewielik uszczerbek na zdrowiu poszkodowanej) - naciagane podpiecie
    pod wnioski (bo wiem, ze defacto nic jej nie bylo)
    ale na bazie tego mam wezwanie i wlasnie w oparciu o KK
    artykul 156 mowi o uszkodzeniach trwalych i powaznych a takich nie bylo.

    Grzywna dotyczyc powinna wspomnianych kwestii oraz "wyrok" musi bazowac na
    tym w jakim stopniu ucierpala poszkodowana
    Piszeac o zatrzymaniu prawa jazdy wydaje mi sie to bezpodstawne.

    Pytalem o to na co sie moge powolac by zlagodzic zarowno grzywne jak i
    poszczegolne oplaty.
    Musza byc jakies srodki lagodzace rowniez dla sprawcy (nie jestem
    prawnikiem) ale dziur jest od groma na ktorych moglbym sie polowa,
    jesli wiem ze dziecko prawdy nie powie.