    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek i niesluszny mandat. Co robic?
    Date: Wed, 26 Dec 2007 15:01:58 -0600

    s...@a...pl wrote:

    > Może wnieść o anulowanie mandatu (czy jakoś tak).

    tylko wtedy kiedy mandat został wystawiony za coś co nie jest wykroczeniem.
    Tutaj to nie zachodzi. Podpisany mandat jest ostateczny i nie ma od
    niego odwołania.

    > Moja żona to
    > przechodziła w innej sytuacji (nie związanej z drogami). Policjant
    > pouczył, że: przyjecie, podpisanie i niezapłacenie mandatu w terminie 7
    > dni jest równoznaczne z jego nieprzyjeciem.

    bzdura. jest równoznaczne z jego niezapłaceniem i ktoś wcześniej czy
    później sobie należność ściągnie.

    > Jego odbiór wg pouczenia
    > dawał zatem 7 dni na przemyślenie, dlaczego właśnie ona dostała mandat.

    a co było na tym pouczeniu napisane, bo chyba jednak coś innego niż piszesz.

> [...]
    > wniosek do Sądu o jego anulowanie (chyba już domyslał się po rozmowie,
    > że mandat był wystawiony niewłaściwej osobie). Wniosek został złożony,
    > Sąd go uwzględnił. Tylko tu mieliśmy pewien dowód na poparcie wniosku,
    > mianowicie nagranie rozmowy z panem "władzą" (włączony dyktafon w
    > kieszeni z nagrał całą rozmowę...) Co ciekawe, policja odrzuciła naszą
    > skargę na policjanta uzasadniajac, że "policjant dobrze myslał, ale źle
    > powiedział. Ważne jest jednak, że dobrze myślał...". Sędzia gdy to
    > przeczytała, to o mało ze śmiechu nie posikała się - widać było, że

    Coś tu skróciłeś za bardzo albo nie było tak jak piszesz.