  • 1. Data: 2003-03-18 17:44:15
    Temat: wynajem mieszkania lokatorskiergo
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    czy osoba zamieszkująca w mieszkaniu lokatorskim ma prawo wynająć je osobie
    trzeciej? Jakie przepisy to regulują?
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-03-18 18:23:09
    Temat: Re: wynajem mieszkania lokatorskiergo
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > czy osoba zamieszkująca w mieszkaniu lokatorskim ma prawo wynająć je
> [...]

    Bez zgody właściciela tz S.M. nieee !

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-03-18 18:32:59
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Dziękuję za "błyskawiczną" odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2003-03-18 20:18:01
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:

    > osobie

    > Bez zgody właściciela tz S.M. nieee !

    po ostatniej nowelizacji zgoda spółdzielni nie jest potrzebna, jeśli nie
    zmienia się sposób korzystania z lokalu lub jego przeznaczenie. Trzeba
    tylko poinformować spółdzielnię jesli wynajęcie ma wpływ na wysokość
    opłat (art.9 ust. 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych)

    KG

  • 5. Data: 2003-03-18 20:39:01
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    > tylko poinformować spółdzielnię jesli wynajęcie ma wpływ na wysokość
    > opłat (art.9 ust. 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych)

    Przepraszam masz racje nie trzeba obecnie zgody a jedynie powiadomienie S.M.
    lecz podstawą tego jest raczej ust. 7 artykułu 9

    7. Wynajmowanie lub oddawanie w bezpłatne używanie przez członka całego lub
    części lokalu mieszkalnego nie wymaga zgody spółdzielni, chyba że byłoby to
    związane ze zmianą sposobu korzystania z lokalu lub przeznaczenia lokalu
    bądź jego części. Jeżeli wynajęcie lub oddanie w bezpłatne używanie miałoby
    wpływ na wysokość opłat na rzecz spółdzielni, członek obowiązany jest do
    pisemnego powiadomienia spółdzielni o tej czynności.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-03-18 20:56:59
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

> [...]
    > Witam,
    > czy osoba zamieszkująca w mieszkaniu lokatorskim ma prawo wynająć je

    Przepraszam po ostatniej noweli ustawy o S.M. nie trzeba już zgody a jedynie
    powiadomienie S.M. podstawą tego jest art.9 ust.7

  • 7. Data: 2003-03-20 01:19:23
    Od: "pg" <p...@p...onet.pl>

    A jak wygląda sprawa wynajęcia mieszkania należącego to TBS-u, przy
    niezmienieniu jego przeznaczenia. Administratorka straszy mnie, że bez ich
    zgody nie jest to możliwe, a jeśli mnie na tym przyłapią, to rozwiążą umowę
    najmu ( jestem głównym najemcą) i wyrzucą.
    Pozdr.
    PG