    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymaganie na uczelni konkretnego oprogramowania
    Date: Sun, 17 Jun 2007 12:10:03 +0200

    Wrak Tristana napisał(a):

    > Fakt... Teraz to widzę... I obowiązkowe powiększanie cycków...

    Słuchajcie. Dyskusja schodzi na zły tor. Mi nie chodzi o "zrobienie
    czegoś" by tutaj teraz ta osoba nie musiała zrobić tego zadania w tym
    programie. Chodzi mi o to, czy da się jakoś wpłynąć na sposób/metode
    nauczania, by nie występowało uczenie obsługi (wręcz na ślepo) jednego
    programu jednej firmy (w dodatku komercyjnej na maksa), tylko uczenie
    używania danego typu narzędzia do danych zadań.
    Tutaj występują takie idiotyzmy jak sprawdzian "na papierze" na którym
    trzeba napisać np "jak zrobić obramowaną tabelkę" i prawidłową
    odpowiedzią jest wyłącznie "klikam na pasek narzedzi, wybieram format,
    wybieram komórka, wybieram costam itd." - idealnie pasujące wyłącznie do
    jednego programu, do jednej wersji, i to tylko w standardowej
    konfiguracji. Każdy sensowny użytkownik komputera widząc jakiś program
    (sensownie napisany) po raz pierwszy w życiu powinien to samo zrobić w
    parę sekund, używając mózgu i interakcji z tym co widzi na ekranie, ale
    tego nikt nie uczy...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173