    From: "WM " <c...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymagane ksero dowodu osobistego (znowu)
    Date: Sat, 2 Jun 2007 14:04:24 +0000 (UTC)

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    > Aby zakończyć współpracę z pewną firmą - wymaga ona czegoś takiego:
    > "dołączenie do wniosku ksero dowodu osobistego, z widoczną stroną
    > zawierającą nazwisko, pesel, serię i numer dokumentu oraz adres
    > zameldowania. Ksero dowodu osobistego powinno zawierać klauzulę
    > "potwierdzam zgodność z oryginałem", "dokument aktualny na dzień
    > XX.XX.XXXX" oraz podpis Abonenta. W tym przypadku Abonent wyraża zgodę
    > na przetwarzanie wszystkich danych osobowych, podanych na w załączonej w
    > związku z dobrowolnym wyborem tej formy potwierdzenia swojej tożsamości,
> [...]

    Przepisy są tutaj:
    http://www.giodo.gov.pl/332/id_art/1723/j/pl/
    ''złożenie sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych
    oznacza, iż przetwarzanie danych w tym celu staje się niedopuszczalne.
    Przetwarzanie danych w celach marketingowych, pomimo złożonego do Banku
    sprzeciwu doprowadzić może w konsekwencji do naruszenia praw i wolności,
    o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt. 5 ustawy o ochronie danych osobowych. ''

    WM