  • Data: 2008-03-26 00:11:13
    Temat: Re: wyjazd za granice a sprawy meldunkowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    tg wrote:
    > wyjechalem ci ja sobie za granice, jako ze mialo byc to raczej 'rozrywkowo'
    > to nie przejmowalem sie meldunkami, wku itp itd
    >
    > kiedy sie okazalo ze jakis czas zostane (wiosna byla), zlozylem zeznanie
    > podatkowe
    > wraz z nip-3(?) gdzie stwierdzilem ze jestem sobie za granica

    to załatwia US, ale nie meldunek.

    > mija rok i niedlugo znowu w kraju zawitam, tym razem chcialbym sie zapytac
    > co konkretnie (zgloszenie wyjazdu?) i gdzie (wydzial ewidencji ludnosci?)
    > trzeba zrobic zeby poinformowac wladze ze mnie nie ma ;)

    wymeldować się na stałe lub jeśli nie na stałe to zgłosić wyjazd w
    biurze meldunkowym.

    > i czy to wszystko - wku, urzad mista, skarbowka, czy mi cos umknelo? ;)

    wku załatwi się samo jak się wymeldujesz.

    z tym, że jeżeli twój wyjazd nie miał charakteru stałego tylko
    tymczasowy i twoim zamiarem jest powrót to cały czas podlegasz pod
    polskie podatki i tu w polsce płacisz podatki od całości dochodów.