    From: b...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wybory w wersji light - pytanie o podstawy prawne
    Date: 13 Oct 2007 20:53:07 +0200

    Prodziekani

    > Sprawdz w statucie, ale - o ile sie nie myle - ustapienie dziekana jest
    rownowazne
    > ustapieniu takze prodziekanow. Musza byc zarzadzone nowe wybory dziekana,
    > ktore moze dobrac sobie nowych prodziekanow.
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    Właśnie od ststutu zacząłem i wszystko co znalazłem:

    par 4.1
    (...) Dziekan i prodziekani wybierani są przez wydziałowe kolegium elektorów,
    którego rolę pełni rada wydziału wybrana na nową kadencję.(...)
    par 4.6
    Wyboru dziekana dokonuje rada wydziału, wybrana na nową kadencję. Wybory
    przeprowadza wydziałowa komisja wyborcza w terminie przypadającym po terminach
    wyboru Rektora i prorektorów. (...)
    par 4.7
    Prodziekanów, (...) wybiera rada wydziału wybrana na nową kadencję, na wniosek
    dziekana-elekta. Wybory prodziekanów przeprowadza wydziałowa komisja wyborcza.
    (...)
    par 4.9
    Skład organu kolegialnego, (...) uzupełnia się w drodze wyborów
    uzupełniających, (...) Do wyborów uzupełniających stosuje się odpowiednio
    postanowienia statutu dotyczące wyborów.

    I to jest dokłądnie wszystko, co znalazłem z statucie na temat wyborów.
    Moim zdaniem ststut nie przewiduje sytuacji w której dziekan wybierany jest w
    innym terminie niż po zakończeniu kadencji. Szczególnie zastanawiają mnie
    określenia: rada wydziału wybrana na nowa kadencję, po terminie wyborów
    rektora, dziekan-elekt...

    A jeśłi trybu wyborów nie przewiduje ststut, to jakie przepisy stosować? Poza
    tym dziekan nie jest organem kolegialnym, tylko jednoosobowym, więc par 4.9
    nie może być stosowany. mam rację?

    pozdrawiam
    beel