  • Data: 2004-02-08 17:49:15
    Temat: Re: wstęp od 21 lat
    Od: Olgierd <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niejaki(a) Bartek Gliniecki w wiadomości
    <news:c051cq$ouk$1@news.onet.pl> powiedział(a) co następuje:

    > A przepisy przeciwypożarowe też miałem uwzględnić w wątku na temat
    > słuszności ograniczania wstępu do klubu osobom poniżej 21 roku życia?

    Niekoniecznie. Jednak cytując art. 353(1) k.c. mógłbyś wziąć pod uwagę
    wszystko, co po przecinku, czyli słowo "ustawie" oraz klauzulę generalną
    w ostatniej części zdania. Taką ustawą jest np. art. 385(1) par. 1 zd. 1
    k.c. w zw. z art. 385(3) pkt 8 k.c. Działanie takie nie zasługuje na
    ochronę także w świetle art. 5 k.c., który _wyklucza_ wszelkie działania
    dyskryminacyjne, nieuzasadnione charakterem świadczenia.
    Takim przepisem jest wreszcie np. art. 30 oraz art. 32 ust. 2
    konstytucji - możesz się z tego śmiać, ale uważam, że w takim przypadku
    klient, któremu odmówiono obsłużenia, ma prawo powołać się na zakaz
    dyskryminacji.
    Co więcej, moim zdaniem to nie klient powinien szukać podstawy prawnej
    do tego, żeby być obsłużonym; to sprzedawca musi wykazać prawo, które
    daje mu możliwość odmówić obsłużenia klienta, który ma pełnię praw, w
    tym zdolność do czynności prawnych.
    Czy wywieszka "rudym nie sprzedajemy!" na drzwiach salonu samochodowego
    nie dziwiłaby Ciebie? Albo "kobietom wstęp wzbroniony" w knajpie?
    Nie rozumiem dlaczego 19-latek miałby być dyskryminowany w wykonywaniu
    części swych praw.

    --
    Olgierd
    Popierając bandyterkę stajesz się kanalią!