    From: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólny majątek (małżeństwo) a wykup mieszkania ?
    Date: Tue, 15 Jan 2008 18:37:15 +0100

    Użytkownik "sundayman @poczta.onet.pl>" <sundayman<WYTNIJ> napisał w
    wiadomości news:fmgs95$s32$1@news.onet.pl...
    > ok, to juz wiem, a zainteresowanych odsyłam
    > http://www.serwisprawa.pl/porady_prawne,83,610,jak_w
    ykupic_mieszkanie_od_spoldzileni_przez_jednego_z_mal
    zonkow_w_czasie_trwania_malzenstwa__maz_moj

    Obawiam, ze porada z powyzszego linku dotyczy troche innego stanu
    faktycznego. Nie chce mi sie teraz przegladac prawa o społdz.
    mieszkaniowych, ale z tego co pamietam to na 90% liczy sie moment i sposob
    nabycia prawa spoldzielczego (podstawa nabycia). Jezeli nabyla go pani jako
    osoba niezamezna albo w drodze darowizny lub spadku do majatku osobistego,
    to to prawo przysluguje wylacznie pani, a "uwlaszczyc" mozna tylko osobe,
    ktorej to prawo przysluguje. Jesli nie zawarla pani umowy majatkowej
    malzenskiej ani nie dokonywala pani innych czynnosci, w wyniku ktorych prawo
    spoldzielcze weszlo w sklad majatku wspolnego, to jest to pani majatek
    osobisty, w zwiazku z czym "uwlaszczone" mieszkanie wejdzie do pani majatku
    osobistego, czyli bedzie pani jego wylacznym wlascicielem.
    Najlepiej bedzie jak pani zadzwoni do notariusza, przed ktorym bedzie
    sporzadzana umowa ze spoldzielnie. On pani udzieli wiarygodnych i rzetelnych
    informacji.