  • Data: 2022-01-17 11:24:51
    Temat: Re: wolność wyboru
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 16 Jan 2022 06:14:05 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Inna sprawa, że w śmietniku mamy chyba z 5 wielkich czarnych - zwykle dość puste,
    ludzie sortują - a przez to, że jest aż 5 czarnych, a miejsca ogólnie mało, to są 2
    żółte, 1 niebieski (pełne często na 200% - stoją w rogu za murem czarnych, worki
    wrzuca się łukiem prostym gotyckim na piękny menisk wypukły) - też te wielkie - oraz
    jeden malutki brązowy. Może i dobrze, ze malutki, bo przez to z klapą - a po
    podniesieniu potrafi jechać...

    Masz jakichś wyedukowanych sąsiadów; u mnie suweren wyrzuca chyba śmieci
    losowo, to znaczy do najbliższego kontenera. Plastik w niebieskim, a papier
    w czarnym, choć zdarza się, że - pewnie przez roztargnienie - karton trafi
    do niebieskiego.
    Spółdzielnia coś tam porozklejała na drzwiach do klatek, że będzie drożej
    bez sortowania, ale to nie zrobiło wrażenia na sąsiadach.
    Akurat bioodpady lądują w brązowym, rzecz jasna w foliówkach, ale sądziłem,
    że w sortowni torebki są opróżniane i wyrzucane, inaczej trzeba chyba
    samemu to robić w śmietniku (pardon, altanie śmietnikowej) w rękawiczkach
    jednorazowych, a to nie jest wcale eko, bo zwiększa obieg tworzyw w
    przyrodzie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/