  • 11. Data: 2006-01-18 11:35:59
    Temat: Re: wniosek o zwrot opłaty za kartę pojazdu (500 zł) dla samochodów sprowadzanych
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Lookasik napisał(a):
    > a ja tam jestem za tym ,zeby zlom objac jak najwiekszym podatkiem

    To sa sztuczne regulacje wolnego rynku, ktore nigdy, w zadnym panstwie
    nie przyniosly dobrych efektow.

    Podobniez jak wymyslenie "podatku od telewizora".
    Juz widze te kolejki w serwisach RTV celem usuniecia glowicy wcz.
    I wtedy nie mamy telewizora, tylko monitor do satelity, DVD, VHS.

    Kulawe prawo w kraju, ktore nie ma pomyslu jak wydupczyc obywatela.

    --
    POzdrawiam
    MarcinJM

  • 12. Data: 2006-01-18 12:52:33
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Podobniez jak wymyslenie "podatku od telewizora".
    > Juz widze te kolejki w serwisach RTV celem usuniecia glowicy wcz.
    > I wtedy nie mamy telewizora, tylko monitor do satelity, DVD, VHS.

    Bo to jest podatek od telewizora a nie od TVP.

    Słyszałem, w TV że jakiś Brytyjczyk (o ile się nie myle) zamontował sobie
    filtr w telewizorze który blokował możłiwość odbioru kanałów państwowych
    i... przegrał sprawe w sądzie...

  • 13. Data: 2006-01-18 18:08:11
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Sam jesteś złom. Myślisz, że każdego stać na nowy samochód za 30-100 tyś
    > złotych. Pomyśl troche.

    ale nie kazdy musi miec wieeelkie 20 letnie auto... mozna sobie kupic male i
    w lepszym stanie

    wybacz ale widzialem mnostwo aut , ktore zamiast dwoch sladow pozostawialy
    4. jestem uczestnikiem ruchu i chce sie czuc bezpiecznie
    srednia wartosc aut ostatnio sprowadzonych to 2000-3000 zł .. nie powies zmi
    ,ze za taka cene mozna dodtac bezpeiczne auto

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-01-19 08:44:44
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > srednia wartosc aut ostatnio sprowadzonych to 2000-3000 zł .. nie powies
    > zmi ,ze za taka cene mozna dodtac bezpeiczne auto

    Zerknij do statystyk kto powoduje najwięcej wypadków... czy wina leży po
    stronie niesprawnego auta czy głupoty i brawury kierowców. Poza tym, wystaw
    troche nos poza autostrady (w niemczech) i zobacz co jeździ po drogach w
    mniejszych miastach i na wioskach...

  • 15. Data: 2006-01-19 10:35:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    XHS napisał(a):

    [ciach ...]

    Z tego co obiło mi sie o uszy trybunał w wyroku wskazał, że
    kwestionowany przepis przestaje obowiązywać od 1 maja 2006 roku. Do tej
    daty jest obowiązującym prawem, a pobrane na jego podstawie opłaty są
    zgodne z prawem i raczej nie do odzyskania.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 16. Data: 2006-01-19 15:08:40
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@p...onet.pl>

    On 1/19/2006 11:35 AM, Johnson wrote:

> [...]
    > daty jest obowiązującym prawem, a pobrane na jego podstawie opłaty są
    > zgodne z prawem i raczej nie do odzyskania.

    Nie do końca, przepis ma obowiązywać do końca stycznia, jest bezprawnym
    podatkiem nałożonym przez państwo jednakże Ci, którzy go już zapłacili
    nie mają co liczyć na zwrot. Ot taka puenta. Pytałem retorycznie w innym
    wątku, co by było z obywatelem, który to w majestacie prawa "okradłby"
    państwo. Zakładam zwrot + odsetki + postępowanie prokuratorskie, które
    oczywiście nic by nie wykazało ale wyciągneło od obywatela "trochę"
    grosza na adwokata oraz jeszcze większe "trochę" zdrowia.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 17. Data: 2006-01-19 18:47:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Johnson wrote:
> [...]
    > daty jest obowiązującym prawem, a pobrane na jego podstawie opłaty są
    > zgodne z prawem i raczej nie do odzyskania.

    Niekoniecznie. Konstrukcja prawa tutaj jest taka, że (nieco spłycając) na
    temat opłat za KP dla używanego samochodu zza Odry wypowiada się
    rozporządzenie MI (że 500 zł) i art. 90 Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę
    Europejską (że nie może być 500 zł). Osoba stosująca prawo powinna uznać,
    że w razie konfliktu należy zastosować normę ze stojącej wyżej w hierarchii
    umowy międzynarodowej.

    Na zgrubsza takim uzasadnieniu ludzie odzyskiwali nieuchyloną przez TK
    akcyzę za samochód.

    Tutaj konflikt norm następuje w zasadzie w każdym przypadku "500 zł za kartę
    pojazdu". Chociaż gdyby znaleźć za Odrą taki używany samochód, którego nie
    da się nabyć w Polsce, to w takim wypadku 500zł dotyczyłoby wszystkich =>
    nie stanowiłoby dyskryminacji => art. 90 TWE nie miałby zastosowania, a
    więc rozporządzenie MI owszem.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>