    From: "Marek" <m...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wlasciciel psa che odemnie odszkodowanie
    Date: 3 Sep 2003 13:37:13 +0200

    > Dzien dobry,
    >
    > Prosze o porade w ponizszej sprawie bo prawde mowiac nie wiem jak mam sie
    > bronic.

    Witam
    po pierwsze to masz niezłego kopa :-)

    ewentualnej rozprawy możesz sie nie obawiać.
    Włascicel psa jest zobowiązany di zabezpieczenia psa i odpowiada za straty
    spowodowane przez niego
    wiec
    1.
    mozesz skarżyc go cywilnie o straty spowodowane w zdrowiu dziecka - masz opinie
    od lekarza.
    ale jak stwierdził że nic jej nie jest to raczej tylko straty psychiczne -
    czyli lek przed psami, uraz do zwierzat itp.
    to umozliwi ci takze zaatakowanie goscia.
    2.
    tak jak pisałem właściciel nie dopilnował obowiazku zabezpieczenia psa (sprawdz
    czy rasa nie jest uznwana za niebezpieczna - (bo wtedy ma przechlapane, sprawdz
    czy miał zgodę, zarejestrowany itp.)
    na ulicy pies powinien byc w kagańcu i na smyczy a nie latac luzem.
    to nie twoja wina ze uciekł właścicielowi. - i niech poniesie konsekwencje
    własnej głupoty.
    Co do obrony przed jego zarzutem ,że kopnieciem spowodowałeś w konsekwencji
    smierc psa.
    A CO MIAŁEŚ ROBIĆ - PROŚCIĆ GO ABY POSZEDŁ DO DOMU !!!???
    to jest obrona małego dziecka i uzyłeś dopuszczalnych srodków.
    W praktyce może cie straszyc ale nic nie jest w stanie zrobic przed sadem.
    Szkoda że w polsce nie ma broni bo zastrzeliłbym jeszcze własciciela.

    Moze jeszcze ktos dorzuci paragrafy na które możesz sie powołać.
    ale wg mnie - to ja ci gratuluje obrony dziecka.