  • Data: 2006-07-07 21:12:32
    Temat: Re: wiza na międzylądowanie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:0118.000000a8.44a9b5fa@newsgate.onet.pl...

    > Pewnie, ze to nie jest regula. To regule ustala kazde panstwo. USA uznaja,
    > ze
    > kazdy, kto jest na terenie USA (obojetnie, czy w samolocie nie
    > amerykanskim czy
    > amerykanskim), to musi miec wize pobytowa lub tranzytowa. Bez tego nie
    > moze
    > nawet posiedziec sobie na lotnisku w samolocie. Tak samo jest w Kanadzie.

    Wiem, że akurat Stany Zjedn. mają jakąś umowę z Polską, która pozwala na
    sprawdzenie dokumentów, przez urzędników amerykańskich, już podczas odprawy
    w Polsce. Ale jest na pewno wiele państw, które takiej umowy z USA nie mają.
    I co wtedy, zapewne nic, gdyż przecież nie deportują tego kogoś z samolotu z
    powrotem do kraju wylotu. Poza tym, jeśli nie opuszcza się strefy
    wolnocłowej, a tym bardziej samolotu, to dokumenty chyba nie są sprawdzane?
    Chociaż cholera wie co w tym "wolnym" kraju za kretynizmy wymyślono. :)