  • Date: Fri, 10 Aug 2007 03:31:43 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: windykatorzy

    Arek wrote:

    > Tylko, że SQLwysyn mówił o moralnym aspekcie i ma rację.

    To jest pl.soc.prawo czy pl.misc.moralnosc ?

    > Zobowiązania powinno się realizować jeżeli ma się tylko taką możliwość.
    > Nawet te przedawnione.

    Niby dlaczego? Po pierwsze po tylu latach mało kto pamięta szczegóły
    (może jednak zapłaciła, tylko nie pamięta), po drugie skoro ktoś przez
    tyle lat nie pofatygował się do sądu - znaczy się mu nie zależy.

    Jeszcze rozumiem jakby wierzycielem była jakaś biedna staruszka nie
    mająca pojęcia o prawie. Ale w przypadku wielkiej firmy
    telekomunikacyjnej, która ma własny dział prawny oraz windykacyjny?

    Zresztą tego typu firmy tak bezczelnie doją klientów na lewo i prawo (ot
    choćby popatrz na ceny roamingu, w sprawie którego aż europejskie
    instytucje interweniują), więc jak dla mnie w tym przypadku powoływanie
    się na moralność jest zwyczajnie śmieszne.

    Tu się zgadzam.