  • 1. Data: 2004-03-16 07:57:15
    Temat: wiarygodny dowód
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Czy wydruk rozmowy z gg lub wydruk ogłoszenia z grup dyskusyjnych jest
    wiarygodnym dowodem dla sądu?

  • 2. Data: 2004-03-16 08:22:08
    Temat: Re: wiarygodny dowód
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy wydruk rozmowy z gg lub wydruk ogłoszenia z grup dyskusyjnych jest
    > wiarygodnym dowodem dla s?du?

    Kazdy dowod to po prostu dowod, sedzia moze go uznac za wiarygodny, albo
    i nie ... takie jest u nas prawo. Byc moze dowod bedzie wiarygodny, jak
    przyjdziesz na rozprawe w garniturze, a moze zostanie odrzucony gdy
    przyjdziesz w adidasach i w dresie ... ;-)

  • 3. Data: 2004-03-16 08:32:31
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    KrzysiekPP <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > przyjdziesz na rozprawe w garniturze, a moze zostanie odrzucony gdy
    > przyjdziesz w adidasach i w dresie ... ;-)

    Sędziowie też korzystają z gg i zaglądają do grup dyskusyjnych. Choćby na
    pl.comp i wiedzą, że wydruk jest mało wiarygodny jako dowód w sprawie. Ale
    można go potraktować jako uprawdopodobnienie okoliczności, na którą sie
    strona powołuje. Wydruk może stanowić podstawę odpowiedniego wniosku
    dowodowego o sprawdzenie pochodzenia transmisji, jej wiarygodności,
    ustalenia adresu komputera, z którego wyszła informacja itp. (chociaż to też
    podobno łatwo zmodyfikować:(). Wiadomo, że zwykły człowiek raczej tego nie
    zrobi, jeśli nie zna sie na tym. Polecenie sądu ma wiekszą moc. Oczywiscie,
    jeśli sąd uzna ten dowód za konieczny, bo nie można danej okolicznosci
    wykazać w inny sposób.
    B.

  • 4. Data: 2004-03-16 10:44:08
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Beata wrote:

> [...]
    > transmisji, jej wiarygodności, ustalenia adresu komputera, z którego
    > wyszła informacja itp. (chociaż to też podobno łatwo zmodyfikować:().

    A to nie do końca prawda. Modyfikować można do upojenia, ale jak się
    chce i ma się możliwości to można ustalić WSZYSTKO. Mity o tym, że ktoś
    się łaczył z modemu to go nie namierzą, to tylko i wyłacznie mity.
    Kawiarenka? phi, to także jest do ustalenia, tylko niekoniecznie juz
    metodami informatycznymi.
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2004-03-16 12:01:28
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Tylko chodzi o to, że zarówno komputer jaki i łącze są wpółwłasnością stron
    i obie z niego korzystały, więc nie ma nic prostszego niż zrobienie klona gg
    i nadawanie na jednym kompie do drugiej osoby

  • 6. Data: 2004-03-16 21:48:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wydruk rozmowy z gg lub wydruk ogłoszenia z grup dyskusyjnych jest
    > wiarygodnym dowodem dla sądu?

    Ja bym w hierarchii wiarygodności dowodów, gdybym taką budował ustawił
    taki wydruk trochę powyżej wiarygodności przedstawiającej go osoby jako
    świadka. Świadek może kłamać, ale może się mylić. W wypadku wydruku odpada
    możliwość pomyłki.