  • Data: 2006-05-03 20:32:33
    Temat: Re: wezwanie - co grozi za niestawienie się.
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Otto von Falkenstein" <F...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:e39no3$f0v$1@inews.gazeta.pl...

    > PIło sie piwko pod chmurką? Czy może jesteś niewinny, jak
    > wszyscy?
    > A jesli chodzi o to czy sie stawić czy nie, to możesz sie
    > niestawić, ale nic nie zyskasz. Policja po prostu skierje
    > wniosek o ukaranie bez przesłuchania ciebie, a sąd wyda wyrok
    > nakazowy także bez słuchania ciebie. A jak go nie odbierzesz z
    > poczty to uprawomocni się. Dlatego

    Czy jestes pewny, ze sie uprawomocni ??????

    Bo mnie sie w pokaznych ilosciach byc moze nie uprawomacniaja
    wyroki zaoczne przy odmowach przyjecia mandatu, bez wzgledu na to
    czy sie stawie na przesluchanie i "postawienie zarzutow" czy sie
    nie stawie. Tzn nie stawilem sie tylko raz celem eksperymentu, a
    mimo to pozniej z sadu grodzkiego cos tam probowalo do mnie
    przychodzic, co skorelowalem z tym akurat nie przyjetym mandatem.

    Scenariusz jest nastepujacy: zapada wyrok zaoczny, zazwyczaj po
    okolo roku od daty domniemanego wykroczenia, najszybciej nastapilo
    to po 7 miesiacach. Usiluja mi go doreczyc (zapewne przy okazji
    usilowania dokonania "pierwszej czynnosci egzekucyjnej") na adres,
    ktory widnieje na prawie jazdy i ktory podaje w trakcie tego
    "postawienia zarzutow". Nie udaje im sie to (w tym sensie, ze jest
    to adres istniejacy, ale moja obecnosc pod nim nie ma miejsca). Po
    nieco ponad 2 latach od daty domniemanego wykroczenia przychodzi
    jakis swistek z sadu w rodzaju "zawiadomienie o umorzeniu"
    (niestety nie mam takiego, bo tez konsekwentnie nie odbieram, ale
    poprosilem Panie na poczcie aby mi zapisywaly sygnaturki wiec
    wiem, ktorego numerku dana przesylka dotyczy). Jest to zawsze
    ostatnia przesylka przyporzadkowana do danej sygnaturki.

    Nie wiem czy te wyroki sie uprawomacniaja, ale gdyby tak bylo, to
    czy nie czekaliby z umorzeniem do przedawnienia sie tegoz wyroku
    (czy jak to sie tam nazywa), zamiast do przedawnienia wykroczenia
    jako takiego ? Do tej pory przypuszczalem, ze aby taki wyrok sie
    mogl uprawomocnic, to musialbym cokolwiek odebrac (np.
    zawiadomienie o rozprawie). A jak nic nie odbieram to sie nie
    uprawomacnia. Czy nie mam racji ?

    marekz