  • 1. Data: 2003-01-24 08:43:24
    Temat: weksel
    Od: "Monika_O" <m...@r...pl>

    Witam.
    Czy orientujecie sie moze czy weksel moze byc wystawiony przez os. fizyczna
    na rzecz innej os. fizycznej czy jedynie w stosunku do podmiotow
    gospodarczych?
    Chodzi mi o sytuacje, w ktorej jedna postac jest dluzna innej postaci pewna
    kwote ale nie maja tego "na papierze" i jakim "papierem" mogą się podeprzec.
    (umowa notarialna to trochę duże koszta więc pomysl zaliczaja chwilowo do
    rezerwy)
    pozdrawiam.
    --
    __________
    Monika_O

  • 2. Data: 2003-01-24 09:19:13
    Temat: Re: weksel
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy orientujecie sie moze czy weksel moze byc wystawiony przez os.
    fizyczna
    : na rzecz innej os. fizycznej

    tak

    : czy jedynie w stosunku do podmiotow
    : gospodarczych?

    nie

    : Chodzi mi o sytuacje, w ktorej jedna postac jest dluzna innej postaci
    pewna
    : kwote ale nie maja tego "na papierze" i jakim "papierem" mogą się
    podeprzec.

    zamiast weksla wystarczy oświadczenie o uznaniu długu albo np.
    zobowiązanie do spłaty,
    może być i weksel,
    co tam chcesz :)

    : (umowa notarialna to trochę duże koszta więc pomysl zaliczaja chwilowo do
    : rezerwy)

    jeśłi chodzi tylko i wyłącznie o zwrot pieniędzy,
    to po co notariusz???

    no tak, zawód zaufania publicznego - to zobowiązuje :)