    From: s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: weksel???
    Date: 2 Jan 2003 13:39:47 +0100

    From: "kesser" <k...@w...pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Thursday, January 02, 2003 1:28 PM
    Subject: weksel???

    : Mam pewnego klienta winien jest mi pieniadze z tytulu umowy pozyczki do
    niej
    : jest deklaracja i weksel in blanco.

    deklaracja jest do weksla :)

    : Jak to dziala w praktyce jak to ulatwia sciagalnosc i jak z tego
    : skozystac???

    1. wypełniasz weksel zgodnie z deklaracją i przepisami na odpowiednią kwotę,
    2. wnosisz pozew w postępowaniu nakazowym o wydanie nakazu zapłaty na
    podstawie weksla,
    3. dostajesz nakaz,
    4. czekasz na uprawomocnienie (jeśli Ci się chce wnosisz o dokonanie
    zabezpieczenia na majątku dłuznika to teraz jest właściwy moment)
    5. wnosisz o nadanie klazuli
    6. biegniesz do komornika z wnioskiem o wszczęcie egzekucji - jeśli
    dokonałeś zabezpieczenia zaspokajasz się z zabezpieczonego majątku
    7. biegniesz do banku sprawdzć wyciąg z konta, po czym wracasz do domu i
    otwierasz szampana / sok, włączasz telewizor i śmiejesz się z redaktora,
    który własnie tłumaczy, że polski wymiar sprawiedliwości jest nieskuteczny.

    postawa prawna:
    kodeks cywilny
    kodeks postepowania cywilnego
    prawo wekslowe i czekowe