    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ważne zobowiązanie spłaty?
    Date: 8 Apr 2003 09:15:36 +0200

    Wydaje mi sie ze nie mozemy dojsc do konsensusu w jednej kwestii.

    Najpierw jest tak:
    ......kolega egzekwować cokolwiek może tylko na podstawie tego
    zobowiązania......wiec jak to nie jest żadna adnotacja przy wpisie w księdze to
    nic z tego?
    Moim zdaniem tak. Mogę się mylić.

    A potem tak:

    Jak sprzeda, to jej oświadczenie ma moc zobowiązania. Ponieważ jest
    pisemne, więc na tej podstawie można ją nawet pozwać do sądu.

    Czyli najpierw jak rozumiem jest powiedziane ze jesli przy wpisie w ksiedze
    wieczystej nie ma zadnej adnotacji i -w domysle juz-zobowiazanie nie ma podpisu
    w obecnosci notariusza etc,oznacza to ze te zobowiazanie nie jest wazne.

    Potem jednak zaznaczyles iz w momencie sprzedazy mozna na podstawie
    zobowiazania nawet w sadzie walczyc......
    Gzdies sie nie zrozumielismy?

    Juz teraz to glownie chodzi mi chocby o sam fakt czy takie zobowiazanie ma moc
    prawna jakakolwiek na podstawie ktorego wtedy mozna by ew. roszczenia nawet w
    sadzie przedstawic skoro jest jedynie podpisane przez obdarowana przez matke
    siostre i jej meza.......?

    Dziekuje za dotychczasowe wskazowki,ciekawi mnie jeszcze czy te rady sa oparte
    na doswiadczeniu czy skupiamy sie na czystych spekulacjach-zalezy mi na jakichs
    pewnikach.