    From: "kac" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utrudnianie kontaktów z dzieckiem
    Date: Mon, 4 Aug 2003 09:09:04 +0200

    Jeśli już w tej chwili pojawiają się zgrzyty pomiędzy rodzicami dziecka to
    dodatkowo proponuję (oprócz tego co Ci napisała Sandra) byś postarał się
    maksymalnie sprecyzować kontakty. Nie będziesz miał później problemów z ich
    egzekwowaniem, nie będą się pojawiały różnego typu nadinterpretacje.
    Jeśli chodzi o widzenia w tygodniu to zażądaj wpisu że chcesz widywać się z
    dzieckiem np. w środę od 16 do 19 ale wpisz że chcesz je odbierać z
    przedszkola lub szkoły albo z domu.
    W przypadku wakacji ustal także miejsce "odbioru i dostawy" dziecka (by się
    nie okazało, że aby spędzić z dzieckiem swój miesiąc wakacji musisz jechać
    po nie na drugi koniec Polski). Najlepiej jest wpisać że będziesz dziecko
    odbierał z jego miejsca stałego zamieszkania.
    W przypadku świąt zażądaj wpisu co drugie, na przemian z matką dziecka bo
    jak wpiszesz że chcesz widzieć dziecko w drugi dzień świąt a matka wyjedzie
    z dzieckiem np. do rodziny albo w góry - to co wtedy - pojedziesz tam?
    W przypadku ferii (za dwa, trzy lata twój dzieciak pójdzie do szkoły)
    zażądaj wpisu co drugie ferie i inne przerwy w ciągu roku szkolnego.
    Proponuje również zapis o co drugim weekendzie ale wyznacz że będziesz
    odbierał dziecko w każdy parzysty piątek o 17 roku i odwoził w niedzielę o
    19. Unikniesz sytuacji gdy matka dziecka będzie stosować inną arytmetykę niż
    ty i powie ci że teraz jest jej weekend, choć ty będziesz przekonany że dwa
    tygodnie temu był twój i teraz też powinien być twój.
    Co do uroczystości rodzinnych zażądaj prawa do zabierania dziecka na nie -
    najwyżej nie dostaniesz takiej możliwości - ale nic nie stracisz. Napisz tak
    jak Ci radziła Sandra że chciałbyś zabierać dziecko na uroczystości
    informując matką z miesięcznym wyprzedzeniem.

    Wiem że brzmi to może komicznie ale ja sam też kilka lat temu podchodziłem
    do tego wychodząc z założenia że jakoś się dogadam z matką dziecka. Dziś
    mogę stwierdzić że im bardziej precyzyjne zapisy tym łatwiejsze są kontakty
    z dzieckiem i obecnie mam w zasadzie pewność że gdy przyjadę po dziecko to
    ono będzie czekać gotowe.
    W przypadku złamania wyroku dotyczącego moich kontaktów z córką mojej eks
    grozi kara grzywny - a jak to zrobić to jest temat na inny wątek.

    Jeśli masz jeszcze jakieś pytania wątpliwości uwagi niejasności pisz

    Pozdr.